2. kesäkuuta 2013

Kirja: Perillä

Ally Condien kirja Perillä on tulevaisuuteen sijoittuvan trilogian päätösosa. Täytyy myöntää etten ole erityisemmin pitänyt koko sarjasta, se on ollut mielestäni tylsähkö. Silti halusin kai näköjään lukea sen loppuun asti. Kertomistyyli on kieltämättä erikoinen, sanat ovat... valuuttaa.

Tämän sarjan viimeisen osan kanssa minulla oli muutama ongelma. Ensinnäkin en oikein muistanut mitä edellisessä osassa tapahtui. Monet sivuhenkilöt olivat siksi minulle lähinnä pelkkiä nimiä. Varsinkin kirjan alkupuolella sekoitin koko ajan kirjan kaksi miespäähenkilöä toisiinsa, en muistanut kumpi on kumpi. Sekin vaivasi etten lukua lukiessani muistanut kuka sen kertojaminänä olikaan sillä kertaa. Ja vasta lähellä loppua minulle selvisi että hahmo jota olin koko ajan pitänyt miehenä olikin nainen. Jos kirjan olisi lukenut englanniksi niin noin ei varmaan olisi päässyt käymään?

Silti halusin niin kovasti tietää miten tämä trilogia päättyy että luin kirjaa loppua kohti nukahtamisen partaallakin vain lisää ja lisää. Piti päästä äkkiä loppuun. Siksikin että ensi viikolla odottaa taas viisi uutta kirjaa...


"Toivon että löydät rakkauden."
Sitä toivon enemmän kuin mitään muuta, ehkä jopa enemmän kuin omaa onneani.
Ja tavallaan se ehkä tarkoittaa, että rakastan Xanderia kaikkein eniten.

Odotan.
Ja vaikka mitä tapahtuisi, hän muistaa minut. Sitä ei kukaan voi ottaa minulta pois. ...
Hän tietää että olin täällä. Ja että rakastin häntä.
Sen hän tietää aina, ellei päätä itse unohtaa.

Ei kommentteja: