4. heinäkuuta 2012

Synttäribileet 2012

Minulla oli hiton hieno synttärikynttilä, jota pitää hehkuttaa peräti kolmen kuvan verran. En raaskinut polttaa viime vuonna mutta nyt piti sit.







Synttäribileeni olivat ihan älytön yleisömenestys. Istuttiin meillä bestien kanssa kun äiti soitti onnittelut. Kun olin äidin kanssa puhelimessa ovikello soi. Yleensä en avaa ovea kuin postinjakajalle mutta tällä kertaa jopa tajusin ovisilmän näkymän perusteella että joku tuttu siellä kai on: isä.

Viime vuonna lämpötila laski 20 astetta syntymäpäiväkseni. Tällä kertaa Kuopiossa oli rajun ukkosmyrskyn varoitus. Luvassa oli rakeita, 15 metrin tuulta ja helvetisti vettä klo 15-18.

Päälleni valikoitui lopulta tämä mekko. Oli välillä niin kylmä että tärisin.




Mentiin Wanhaan satamaan syömään. Päästiin terassille syömään mikä lähestyvän myrskyn takia hiukan arvelutti. Tuuli oli kova. Söin savulohta. Olen elänyt luulossa että ravintoloiden lohet ovat aina ruodottomia, mutta tämäpä ei ollut. En tiedä uskallanko enää syödä lohta ravintolassa. Jos maksan isot rahat ruuasta niin en halua käyttää muutamaa tuntia ruotojen etsimiseen ja syödä tukehtumisen pelossa. Sitä saan tehdä tarpeeksi muutenkin.



Chisun keikan jälkeen mentiin Gloriaan. Laulettiin älyttömästi karaokea, sillä ei siellä ollut ketään. Esimerkiksi se From this moment on kaksi kertaa. Ja tyypiksi joka olevinaan tietää miten lauluosuudet menee... lauloin kummallakin kerralla väärin. Vaikka ne osuudet oli tosiaan merkitty eri värein. Mutta naisen osuudet olisi parempi olla pinkillä eikä keltaisella, se kun sekoittuu helposti valkoiseen joka tarkoittaa molempia. Miehen osuudet oli sentään sinisellä niin kuin "pitääkin".

Ilta päätettiin Onnelassa kun ei jaksettu kävellä Puikkariin asti. Henkkarit kysyttiin, kai ne sit kysyy kaikilta, mutta se kyllä kruunasi kivan illan. Note to self: Kuopion Onnelan juomavalikoima on SURKEA.



Tällä kertaa tein jopa itselleni synttärikakun, tosin vain tavallisen sitruuna-juustokakun jonka olen tehnyt monta kertaa aikaisemminkin.

Foorumillakin onniteltiin

Synttäripäivän kunniaksi sain tekstiviestin jossa minua pyydettiin töihin. Tosin vasta viikonlopuksi. Mutta vastasin silti että kiitos ei. Puoli yhdeltä yöllä olin saanut viestin jossa käskettiin soittamaan aamulla pomolle, sillä näitä asioita ei kuulemma koskaan hoideta tekstiviesteillä.

Tuota noin... a) en soita b) te laitoitte minulle viestin johon VASTASIN c) nämä asiat on AINA aikaisemminkin hoidettu tekstiviesteillä d) olen lomalla, krapulassa enkä soita e) pitäkää tunkkinne f) WTF?!

Ei kommentteja: