12. heinäkuuta 2012

Ja saapuu oikea yö

Kamala yö takana. Ensinnäkin olin kamalan väsynyt. Olisin voinut nukkua jo päivällä tai illalla. Ja nukahdinkin, mutta kauhukohtaus herätti. "Onneksi", sillä Pokka pitää oli jo alkanut.

Yöllä Diilin jälkeen kävin ylikierroksilla eikä nukuttanut tippaakaan. Kieriskelin sängyssä tuntikausia. Jossain vaiheessa olen kyllä nukahtanut sillä noin puoli kolmen aikaan heräsin kun sydämen kohdalle koski ja puristi. Ilmeisesti minulla on ollut taas kauhukohtauksia tai monta, tai rytmihäiriöitä. Oli todella huono olo, pahempi on ollut vain silloin kun oli tia-kohtaus.

En keksinyt muutakaan kuin että pitää ottaa magnesiumia. Ja uskotella itselleen että se auttaa sydämeen, ja rauhoittaa ja rentouttaa. Olin hereillä vielä neljän aikaan kun Hesari tuli. Ja Tapsa oksensi.



Sydämeni suhteen minulle ei riittäisi nyt mielenrauhaksi ekg. Haluaisin jonkun sydämen ultraäänen tai vastaavan, joka kertoisi sydämen tilanteesta. Sarjassamme kiva tietää: Paniikkikohtaukset lisäävät sydärin ym. riskiä elämän aikana huomattavasti. Syynä on krooninen stressi ja verenpaineen jyrkät nousut. I knew it, kauhukohtaukset ovat tappavia kun jatkuvat tarpeeksi kauan. Ja tämä tietohan ei lisää niitä? On se ironista: Pelkään kuolemaa --> saan siksi kauhukohtauksia --> kauhukohtaukset tappavat minut.

MINÄ TARVITSEN RAUHOITTAVIA.

En vaan osaa nyt rentoutua. Stressaan tulevasta risteilystä: Millä junalla lähteä, menisikö Lintsille vai ei, mitä ihmettä laitan päälle ja mitä pakkaan mukaan (kun mitään ei taas mahdu), miten kissat pärjäävät, kuolenko ennen jouluaattoa... sitä aina pelkään. Ja mikä kaikki voi mennä vikaan. En ymmärrä sitäkään kun lähtöselvitykseen vaaditaan maksukuitti. Mikä ihmeen maksukuitti? Verkkopankista? Mutta eihän se todista yhtään mitään, kuka tahansa voisi sellaisen väärentää.

Stressiä lisää nykyään pelkästään sekin että telkkarissa on vain maksimissaan kahden tunnin uniajastin. Edellisessä pystyi laittamaan tv:n sulkeutumaan vaikka vasta 24 tunnin päästä. Nyt on sitten hirveä paniikki että pitää ehtiä nukahtamaan kahdessa tunnissa, ennen kuin telkkari menee pois päältä.

Olin menossa aamulla Lidliin, ja mietin jaksaako sitä tai kannattaako tällä sydämellä. Mutta mitäpä sitä ei kisujen vuoksi tekisi, sillä olin menossa ostamaan lähinnä Latzia. Uhkaa loppua eikä plussa-tarjousta ole nyt. Heräsin sopivasti vailla yhdeksän mutten jaksanut nousta. Sain itseni ylös vasta kymmenen jälkeen. Tänään on tosiaan ollut sitä mitä usein pahojen kauhukohtausten jälkeen: Painon tunnetta sydämen kohdalla ja hiukan pyörryttävää oloa. Mun ei pitäis harrastaa nukkumista ollenkaan.

Risteily on siis varattu: 22 tunnin Tallinnan risteily Baltic Princessillä. A-luokan hytti maksaa 66 euroa. Ruokineen (kolme buffet-ruokailua: illallinen, aamiainen, lounas) hinta per lärvi on satasen verran. Ja sitten junamatkat noin 70 euroa per suunta. Ihanan kallista?

Ei kommentteja: