5. heinäkuuta 2011

Mekkomaniaa

En ole koskaan pitänyt mekoista. Tai no, en ainakaan lapsuuden jälkeen. Olen aina ajatellut etteivät mekot sovi tasapaksulle vartalolle. Ja eivät varmaan sovikaan, mutta olen silti huomannut viime kuukausina innostuvani mekoista ihan liikaa. Tuntuu etten nykyään netissä muuta teekään kuin selailen eBayn mekkovalikoimaa.

Aluksi minulla oli hyvin yksinkertainen tavoite: Löytää mekko mummon 80-vuotissyntymäpäiväjuhlille. Se oli yllättävän vaikeaa kun suurin osa mekoista on malliltaan ihan vääränlaisia. Kun viimein löysin sopivan mekon hävisin siitä käydyn huutokaupan, ja sitäpaitsi se mekko oli kenties kokoa liian iso, niin en viitsinyt kovin paljon edes yrittää.

Olin innoissani kun sitten löysin täsmälleen samanlaisen mekon, ja vieläpä sopivampana eli kokoa pienempänä. Ja tuossa kohteessa oli osta heti-vaihtoehto. Ostin siis mekon itselleni. Kaiken tämän jälkeen on kai aika noloa myöntää etten lopulta edes halunnut laittaa tätä mekkoa päälleni mummon synttäreille. Mekossa sinänsä ei ole mitään vikaa, se vaan tuntuu jotenkin liian... tätimäiseltä. En ole mikään nuori enää mutten myöskään... Sinkkuelämää-Charlotte eli konservatiivinen kotirouva.


*****

Toinen mekko johon ihastuin ja jonka huusin itselleni ei ole tavallista tyyliäni. Siinä on (kissa)eläinkuviota, josta en yleensä pidä ollenkaan. Tällä bilemekolla kesti kuukauden tulla perille, olin jo luopunut kaikesta toivosta. Eräänä sunnuntaina löysin eBaystä toisen samanlaisen mekon, tosin erivärisenä, jonka aioin yrittää huutaa. Ja ihmeiden kautta seuraavana päivänä maanantaina postiin eksynyt mekko saapui perille asti! Ja taas kaiken tämän jälkeen on ikävää todeta että mekko on hiukan liian iso minulle. :( Olen pitänyt UK-kokoa 8 sopivana itselleni, pitääkö minun muka siirtyä kokoon 6? Joka on käsittääkseni XS. No kaipa tuon mekon kuuluukin olla... löysä ja reilu. Minä vaan tykkään enemmän vartalonmyötäisistä. Tästä lähtien pitää kai ostaa vain "bodycon"-mekkoja.


****

Mutta todellinen pakkomiellemekkoni on nyt se, jonka huutoa en onnistunut voittamaan. Vaikka olin seuraillut eBayn mekkotilannetta ahkerasti parisen kuukautta, en silti kunnolla tajunnut miten harvinainen mekko on kyseessä. Olen siis nähnyt kyseisen mekon tänä aikana eBayssä tasan sen yhden kerran. Eniten harmittaa se että voittaja voitti mekon itselleen samansuuruisella huudolla kuin itse tein. Nyt minulla on tavoite löytää tämä mekko vielä joskus Ebaystä ja saada se huudettua itselleni... eBayn seuraaminen käy kyllä kokopäivätyöstä. Kuvaa en mekosta laita sillä olen vainoharhainen, paljastan vain että kyseessä on Asos-mekko. Joku sankasta lukijakunnastanihan saattaisi mennä huutamaan mekon nenäni edestä...

Ei kommentteja: