13. syyskuuta 2005

Mikä ihme minua vaivaa? Unohdinko minä aivoni jonnekin 90-luvulle? Äitini kertoi minulle että Suomi sijoittui vuosi sitten jääkiekon World Cupissa toiseksi. Suomen kaikkien aikojen saavutus jääkiekossa, ja finaalissa oli kuulemma vastassa Kanada. Siis apua. Tuo kaikki oli minulle ihan uutta tietoa, vaikka olen tietysti silloin vuosi sitten sen World Cupin ottelut katsonut. Miksi minä en muista mitään urheilujuttuja tältä vuosituhannelta? Sen sijaan muistan paremmin kuin hyvin 90-luvun urheilutapahtumat, esimerkiksi F1-kauden 1998 kaikki kisat. Kultainen nuoruus... Haikailenko minä niin paljon menneisyyteen ja nuoruuteen että kaikki lähihistoriassa tapahtunut unohtuu sekunnissa? Miten minä olen voinut unohtaa Suomen kaikkien aikojen saavutuksen, tai edes sen että viime syksynä ylipäänsä oli jääkiekon World Cup? Minulla taitaa ihan oikeasti olla jäljellä tasan yksi aivosolu, joka sekin keskittyy vain niiden ikivanhojen muistojen vaalimiseen.

Juuri eilen ajattelin sitä miten suosikkijääkiekkoilijani Saku Koivu on jo uransa ehtoopuolella. Siis apua! Vasta eilenhän Saku oli 19-vuotias nuorukainen uransa alussa. Minne ihmeeseen vuosikymmen on oikein kadonnut?!

Ei kommentteja: