4. helmikuuta 2016

Saamattomuuden huippu

Eli lisää valitusta pelistä Sims 3: Pets, jos et jostain kumman syystä jo muutenkin arvannut.

Erittäin buginen peli. Harmittaa hitosti kaikki saamatta jääneet trophyt. Siis joiden vaatimukset olen täyttänyt mutta trophy on jäänyt tulematta.

Näitähän on... no tietysti se kissan kylvetys.

Have you seen this pet?
Oli ensinnäkin työn ja tuskan takana saada lemmikki karkaamaan. Räjäytin tuolin kissan alta ties kuinka monta kertaa eikä se silti häippässyt. Piti siis vaihtaa uhria koiraan. Ei sekään lähtenyt minnekään. Mutta kun (koiran) räjäytyksen seurauksena oli ties kuinka mones tulipalo niin kissa häippäsikin! Löysin sen aika nopeasti ja hain takaisin kotiin, mutta ei trophyä. Ei vaan ollut vaihtoehtoa jolla olisin jotenkin voinut reclaimata sen, kuten olisi pitänyt.

Tällä hetkellä kissa on taas karussa. Nyt ei ole ollut edes puhelimessa vaihtoehtoa että voisin ilmoittaa sen kadonneeksi. Eikä sitä kissaa löydy mistään! Olen katsonut koko kaupungin läpi monta kertaa. Se kissa-raukka on varmaan ikuisesti jossain limbossa. :( Moodleteista näkyy että se on jossain likaisessa paikassa. Mikä se muka voisi olla?! Where's my Xena?

Don't fear the reaper
Monta simiäni säikäytteli reaperia ties kuinka monta kertaa, mutta ei. Challenge tietysti tuli. Mutta niinhän se aina on tässä pelissä. Kun ei toimi niin ei toimi.

Mitäh? Eikö niitä saamattomia trophyjä muka enempää ollutkaan? Vain 3. Vitutuksen määrä on silti monisatakertainen.

Ja mitä tulee trophyyn Personality: I haz it, niin se ei pääse listalle koska kuulemma onkin niin ettei kissalle kai pysty opettamaan vocal/noisy/quiet traittia. Eli on pakko olla lemmikki jolla on jo syntyessään tarpeeksi traitteja jotka pystyy saamaan vain syntyessä. Että voi opettaa puuttuvat. Nyt ei vaan ole enää jäljellä traitteja joita voisi opettaa kummallekaan, ei kissalle eikä koiralle. Ois pitänyt olla paremmat syntymälahjat.

Ja sitten kun halusin eroon yhdestä talouden simistä että saisin tilaa ensin simbotille ja myöhemmin kissan tai koiran pennulle, niin eipä se niin yksinkertaista ollutkaan. Simi ei voi vain muuttaa pois talosta! Onpa täyttä paskaa. Simistä pääsee eroon vain jos muuttaa kokonaan uuteen taloon, eikä ota muuttaessa jotain tyyppiä mukaan muuttokuormaan. No onpa täysin perseestä. En minä halua mihinkään uuteen taloon. Nykyinen on just hyvä.

No päätinpä sitten tappaa se simin josta halusin eroon (Precious). No eipä ollut sekään yhtään yksinkertaista! Ensiksikin ensimmäisillä kerroilla Precious onnistui aina lahjomaan reaperin niin ettei koskaan kuollutkaan. Luin sit netistä että jos simillä on inventariossaan death flower niin sillä pelastautuu aina kuolemalta. No otin sit death seedit pois repusta.

Ja johan kuoli Precious... mutta jäi hengailemaan taloon kummituksena eli kuului edelleen talon asukkeihin, eli ei siitä kuolemasta ollut yhtään mitään hyötyä. Yritin sitten päästä kummituksesta eroon ghost zapperilla. Peli oikein varoittaa aina että se toiminto poistaa simin pysyvästi. Ja paskat! Kummitus palasi aina heti takaisin. Hittolainen.

Lopulta löysin Preciousista toiminnon 'palaa Netherlandsiin' tai jotain semmoista, ja johan viimein häippäsi kummitus. Toivottavasti pysyykin poissa.

Nyt olisi sitten taloudessa tilaa sille simbotille. Rakensin jo ajat sitten yhden sellaisen, mutta ilmeisesti täysin turhaan sillä silloin ei ollut sille tilaa talossa. Se simbot on ilmeisesti jossain limbossa? Ja on pakko rakentaa toinen. Ei vaan ole valitettavasti kaikkia siihen tarvittavia ainesosia. Lifefruitteja ihme kyllä on tarpeeksi. Mutta pinkki timantti puuttuu, eli koiralla riittää nyt töitä. Onneksi karussa on kissa eikä koira.

Se kyllä mietityttää että kai simbotista pääsee sitten aikanaan jotenkin eroon? Vaikka räjäyttämällä?

PS. Ihanaa, kissa löytyi. Ja tuli trophykin.

Ei kommentteja: