12. helmikuuta 2016

Lisää toistuvia unia

Kirjoitin aiemmin toistuvista unistani. Moni uni tietysti unohtui siitä postauksesta, joten tässä vielä vähän lisää, kun niin hitosti kiinnostaakin. Tosin en taaskaan muista kuin pari.


Kuten olen täälläkin kertonut niin näen usein unia lentokone-katastrofeista. Joko lentokone tippuu taivaalta päälleni ja joudun juoksemaan sitä karkuun. Tai sitten olen lähtövalmiissa koneessa ja haluan epätoivoisesti pois. Todellisuudessa en ole koskaan ollut lentokoneessa. Enkä tule olemaan?

Mielestäni on vain järkevää pelätä lentämistä. Lentäessä menettää kontrollin elämästään, joka on silloin lentäjien, koneen, ja mekaanikkojen varassa. En toki väitä että mitään kontrollia elämän suhteen olisi muulloinkaan.

Näen usein unta että istun oppitunnilla vanhassa koulussani. Parasta unessa on se että jos minua kiusataan niin lähden vain pois luokasta, miten ihanalta se tuntuukaan.

Tuo olisi pitänyt tajuta lapsena oikeastikin, mitään paskaa kohtelua ei tarvitse sietää vaan voi lähteä pois paikalta. En ymmärrä mikseivät koulukiusattujen lasten vanhemmat ota lapsiaan pois koulusta. Miksi kenenkään pitäisi joutua kärsimään paskoista ihmisistä, saati sitten lapsen? Koulukiusaamisen seuraukset ovat ikuisia. Minusta se teki ihmis- ja erityisesti miesvihaajan.


Viime aikoina olen nähnyt kerran viikossa Supernatural-unen, aina heti jakson katsottuani. Yksi näistä unista oli olevinaan niin hauska että heräsin (taas) omaan nauruuni. Olin siinä unessa demoni joka yritti "voimillaan" lukita oven. Ei oikein vaikuttanut onnistuvan ja se oli olevinaan niin hauskaa. Ne unijutut joiden vuoksi olen nauranut ääneen eivät ole oikeasti olleet tippaakaan hauskoja.

Ja sitten tähän loppuun pari yksittäistä unta:

Olin unessa taas vaihteeksi Siilinjärvellä. Mummolan takana olevassa rinteessä tapahtui murha, ja ambulanssi tuli paikalle. Päädyin matkustajaksi autoon jota ajoikin murhaajan rikostoveri. Yritin päästä karkuun, mutta murhaaja lähetti kaksi pahislasta perääni etsimään minua. Onnistuin huijaamaan heitä vaihtamalla päälleni lapsuuteni valokuvista tutut vaatteet: punavalkoinen hame ja valkoinen hellehattu. Olin kuitenkin juuri paljastumassa pahiksille kun heräsin.


Toinen uni oli saanut inspiraationsa Labyrintti-elokuvista. Kilpailimme pareina toisiamme vastaan tappavassa kisassa. Lopussa oli jäljellä enää kaksi paria, jotka laitettiin kahdestaan koppeihin. Olin kisan ainoa läpi päässyt koska en kiduttanut pariani kuoliaaksi.

Ei kommentteja: