10. huhtikuuta 2012

Titanic 3D nähty

Ensimmäisinä päivinä juuri kukaan ei ostanut lippuja näytökseen johon olin menossa. Yllätys olikin karmea kun edellisenä yönä katsoin tilannetta: Lähes loppuunmyyty! Miten voi olla mahdollista että sali on täysi Kuopiossa pääsiäismaanantaina, kun leffa on ollut täysi floppi USA:ssa? Ensimmäisen viikonlopun saldo vain 17 miljoonaa dollaria. Vasta kolmas sija Nälkäpelin ja American Pien miljoonannen jatko-osan jälkeen. Tämän leffan menestyksen piti kertoa kannattaako muidenkin vanhojen leffojen muuttaminen 3D:ksi: Ei kannata.

Titanic 3D olisi ollut ihan erilainen kokemus jos se olisi tehty alunperinkin 3D:ksi. Nyt koska se on tuunattu versio se on vain varjo siitä mitä se olisi voinut olla. Minä ja moni muu odotti tiettyjä erityisen vaikuttavia kohtauksia, mutta ei niitä tullut. Vain välillä muutama vedenpisara roiskui katsomon puolelle. Jopa Saw 7 tuntui vaikuttavammalta, kun verenpisarat ja ruumiinkappaleet lentelivät naamalle.

En ole koskaan aiemmin ollut katsomassa leffateatterissa elokuvaa jonka olen nähnyt aiemminkin. Jotkut kai harrastavat sitä yhtenään, varsinkin USA:ssa. Köyhänä ei sellaiseen olisi varaa. Eikä edes halua, sillä harva elokuva on niiin hyvä että olisi tarvetta.

Oli vaan outoa olla leffateatterissa kun tiesi jokaisen seuraavan tapahtuman ja vuorosanan ja välistä poistetun kohtauksen. Mutta itkin silti, enkä ollut ainoa. Jotkut taisivat oikeasti nähdä leffan ensimmäisen kerran? Huisaa.




Kävi juuri niin kuin arvasinkin: Minua pyydettiin vaihtamaan paikkaa. Olin yksin ja eräät halusivat päästä istumaan vierekkäin. Ja paikan vaihtaminenhan ei minua haittaa. Se haittaa että aavistin niin tapahtuvan vaikka niin ei ole koskaan aikaisemmin käynyt. En halua pystyä ennustamaan mitään.

Ei kommentteja: