27. elokuuta 2007

Kävin tänään keskustassa ostoksilla. Ei divareissa oikein ollut kissakirjoja. Pitänee siis ostaa huutonetistä, vaikka postikulut sitten harmittavatkin. Kirjatorilla olin jo aiemmin huomannut että Catherine Cooksonin kirjalla Sokaiseva rakkaus oli hintaa vain 2.50 euroa. Tänään kävin sen ostamassa. En tosin ole ihan täysin varma siitä etten ole kyseistä kirjaa koskaan lukenut. Todennäköisesti en ole, en ainakaan muista. Suurimman osan Cooksonin kirjoista olen lukenut. Harkitsin myös toisen hänen kirjansa ostamista. Leskiäidin lapset on yksi uusimmista. Kirjatorilla sillä oli hintaa 5 euroa, mutta Suomalaisessa kirjakaupassa vain 3.95e. En ainakaan vielä ostanut. Saahan sen kai kirjastostakin jos siltä tuntuu. Milloinkahan Stephen Kingin uusimmat romaanit Cell ja Lisey's Story ilmestyvät suomeksi?

Kontista tein taas löytöjä, vaikken edes käynyt yläkerrassa. Taivaansininen H&M-hame 3.50e. Vastaava hame mustana minulla on ollut jo vuosia käytössä. Taivaansininen huppari 4e. Hupparia olen etsinyt jo kauan ja tässähän on se täydellisin väri, vaikkei olekaan kovin käytännöllinen. Taidan lahjoittaa Konttiin ne kirjani jotka eivät huutiksessa mene kaupaksi.

Sitten kävin Lemmikkiasemalla hakemassa ilmaista kissanruokaa lähes 24 euron edestä. Lemmikkiaseman kanta-asiakasbonussysteemi on huikaisevan hyvä moneen muuhun verrattuna. Viiden ostokerran jälkeen ostosten summa lasketaan yhteen ja sitten saa ilmaista tavaraa 10% verran. Olin etukäteen laskenut että saisin 19,9 kappaletta 1.20e maksavia kissanruokia. Eräitä Tabithan suosikkiruokia ei oikein ollut, rohmusin viimeisetkin hyllystä. Laskuni menivät siis sekaisin ja jouduin vielä kassalla hakemaan ruokaa kolme pussia lisää. Mutta kyllä kelpaa.

Sitten kävin Anttilassa. En viimeksikään meinannut millään löytää pesupusseja, mutta nyt en todellakaan huomannut niitä. Ehkä ne on loppuunmyyty tai ehkä olen sokea. Jo aiemmin olin katsellut pesuvatia, halvimmat ja parhaimman väriset olivat niin ylhäällä etten niitä olisi saanut. Nyt ne olivat kuitenkin alempana ja haluamaani sinistä oli jäljellä vain yksi kappale, joten pitihän se nyt ostaa. Viimein minulla on kunnon astia jalkakylpyjä varten. Olen tosin jo monen vuoden ajan haaveillut jalkakylpylaitteesta. Ehkäpä joulupukki tuo sen minulle tänä jouluna jos olen oikein kiltisti.

Oli tarkoitus käydä vielä Veljmiehessä ruokaostoksilla mutta jätin sen väliin. Kävin sen sijaan lähikaupassa, jossa oli ilmeisesti tapahtunut jotain outoa sillä suurin osa maito- ja lihahyllystä oli täysin tyhjänä enkä saanutkaan suosikkijugurttiani.

Huomasin jo kun olin cityyn lähdössä, täysissä pukeissa ja kengät jalassa, että kissa juoksi minua karkuun. Luuli raukka että olen sitä viemässä ulos. Eilen vein sen ensimmäisen kerran ulos ja olihan tuo todella peloissaan. Tänään sitten tein källin ja kotiin tullessani laitoin ensitöikseni kissan valjaisiin ja vein ulos. Raukka ihan vapisee pelosta vieläkin, ulkona ollessa siis. Milloinkahan se oikein tottuu?

Eilen katselin leffan Perfect Stranger - Vaara verkossa. Mainio elokuva. Pääosissa Halle Berry ja Bruce Willis. Lopussa mielettömän yllättävä juonenkäänne. En muista vastaavaa koskaan nähneeni. Tätä leffaa on muiden toimesta haukuttu mutta minä tykkäsin todella. Kuulemma elokuvaan oli kuvattu kolme vaihtoehtoista loppua, hmm.

Turhan yököttäviä kuvia Nelonen olisi halunnut laittaa ulkomainoksiksi Dexteristä. Noita kuvia on kuitenkin julkaistu lehdissä ja pelkästään niiden takia moni jättää sarjan kokonaan katsomatta. Harmi tosiaan, kyseessä on niin mahtava tv-historian merkkiteos. Oliko se pakko pilata mainoskampanjalla?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Kamala ajatus iski eilen mieleeni. Siitä on jo vuosi kun odotettiin jännityksestä täristen Teho-osaston 13. kauden alkua, edellinen kun loppui niin jännään kohtaan. Kokonainen vuosi. Minne ihmeeseen sekin katosi?

Ei kommentteja: