9. helmikuuta 2006

Viime yönä luulin oikeasti kuolevani. Tämä on jo pelottavaa.

Hyvin usein kun herään en heti tajua mikä on totta ja mikä unta. Monesti olen herännyt tunteeseen että kurkussani on vaikkapa legopalikka, ja sitä olen sitten paniikissa yrittänyt niellä alas. Siinä menee oikeasti ihan liian paljon aikaa ennen kuin tajuan ettei kurkussani ole mitään. Kerran jopa luulin syöneeni kaulakoruni, kun en löytänyt sitä kaulaltani (se oli yöpöydällä mihin olin sen laittanut).

No viime yönä sitten tapahtui jo astetta pahempi juttu. Heräsin luuloon että suussani on jotain hyvin myrkyllistä. Jos nielaisisin kuolisin sekunneissa. Ja mitä sitten tein? Nielaisin. Luulin oikeasti että kuolen. Luulin oikeasti että tässä se elämä sitten oli. Täydessä paniikissa hain puhelimen, vaikka tiesin ettei hätänumeroon soittaminen auttaisi mitään. Siinä sitten istuin sängyssä puhelin kädessä ja odotin kuolemaa. Kunnes viimein tajusin mikä on totta ja mikä ei. Helpotuksen tunne oli valtava.

Mutta tämä on oikeasti todella huolestuttavaa. Viime yönä olin hilkulla soittaa hätänumeroon ihan turhaan. Mikä minua vaivaa? Onko tälle ilmiölle olemassa joku hieno tieteellinen selitys?

Ei kommentteja: