28. elokuuta 2017

Lyhyt ja kylmä kesä

Olin niin olettanut ja toivonut että elokuun viimeisenä viikonloppuna olisi vielä kesäisen lämmin sää, mutta ei. Eipä se kesä koskaan edes tullut - ei yhtäkään hellepäivää Kuopiossa.

Pakko oli silti lähteä Wanhaan satamaan syömään munakasta viimeisen kerran. Munakas on niin älyttömän harvinaista ravintoloiden ruokalistoilla, ainoastaan Siljan Commodore-aamiaisella sitä on ollut. Oon ollut tänä kesänä laumasielu ja viihtynyt ihan liikaa satamassa. Tämä oli nyt toinen kerta Wanhassa. Siitä iso plussa että viinilistalla kerrottiin myös viinien sokeripitoisuudet, olen minäkin voinut ensimmäistä kertaa koskaan juoda ravintolassa viiniä.

Mutta se vituttaa ihan sikana että Wanha satama ei kertonut nettisivuillaan tai somessa että ravintolassa oli lauantai-iltana yksityistilaisuus. Muuta diipadaabaa jaksetaan kyllä päivittää mutta ei kaikista tärkeintä faktaa. Arvasin kyllä silti, saatana. Jouduttiin siis ulkoterassin puolelle pakkaseen palelemaan.


Siitä sitten piti vielä jatkaa paleltumaan Suomen tivoliin. Jonot olivat pitkiä, ja niinpä satuttiin sopivasti olemaan maailmanpyörässä juuri ilotulituksen aikaan. Sitä olin vähän toivonutkin.


Jos tänä viikonloppuna on lämmintä niin olen luvannut hypätä parvekkeelta. No, enää kaksi viikkoa Stephen Kingin Siihen.

Ei kommentteja: