23. kesäkuuta 2006

Lainasin eilen kirjastosta muutaman Stephen Kingin kirjan.

Tukikohta. On oikeastaan aika ihmeellistä, etten ole koskaan lukenut tätä. Monet sanovat, että tämä on Kingin paras teos. Joskus yli kymmenen vuotta sitten tv:ssä esitettiin Tukikohta-minisarja, josta tykkäsin kovastikin. Joten minun onkin jo korkea aika lukea tämä kirja.

Lohikäärmeen silmät. Tämähän kuuluu Kingin kirjoista top3-listalleni. Olen silti lukenut tämän vain yhden ainoan kerran. Esimerkiksi Rose Madderin olen sentään lukenut monta kertaa. Aikanaan luin tämän suunnilleen yhdeltä istumalta. Nyt vähän pelottaa, ettei kirja olekaan niin hyvä kuin muistelen.

Musta torni. Black Tower-sarja on Kingin päätyö. Lähes kaikki hänen kirjansa nivoutuvat jotenkin yhteen sen kanssa. Olen yrittänyt lukea tämän sarjan ensimmäisen kirjan 2-3 kertaa kuitenkaan koskaan pääsemättä loppuun asti. Nyt olen vakaasti päättänyt että asiaan pitää tulla muutos.

Ei kommentteja: