15. tammikuuta 2024

Viikonlopun feikkibileet

Perjantaina heräämisen jälkeen tuli heti huonoja uutisia kun selvisi että suosikkini Domen Prevc ei ole mukana mäkihypyssä. Olin pelännyt jo pidemmän aikaa että niin jossain vaiheessa käy. Ja Viaplay ei (tietenkään?) jaksanut näyttää perjantain karsintaa tv-kanavillaan tai netissä. Kuinka usein kauden aikana joutuu kysymään että mistä me Viaplaylle oikein maksetaan? No mies löysi netistä puolalaisen kanavan striimin. Puolassa näytetään livenä harjoituksetkin. Minähän olen epänormaali penkkiurheilija


Perjantai-iltana pelasin aika pitkään, pääsin viimein God of War Ragnarökin läpi. Tai siis puolisoni pääsi, ulkoistin tuon pelin kaikki bossit hänelle. Liian vaikea peli minulle helpoimmallakin vaikeustasolla. Kirjoittelen tuosta pelistä lisää myöhemmin johonkin blogiin.


Katseltiin Twitchistä RE2 Randomizer racea kun Olle paskoi makkarin lattialle kahdelta yöllä. Siivoamisen jälkeen oli pakko avata ikkkuna vaikka oli 18 astetta pakkasta.

 


Näin pitkän unen jossa yritin saada kaveria mukaani bilettämään. Minullahan on yleinen painajainen että olen unohtanut laittaa viinin jääkaappiin. Heräsin kait siihen kun en saanut sängyssä jalkoja suoraksi kun joku kissa makasi sen jalkopäässä. Aamulla kahdeksan aikaan olin onneksi hereillä kun ikkunalaudalta alkoi kuulua epäilyttäviä ääniä, ja Olle hyppäsi sänkyyn oksentamaan. Heitin sen aika ripeästi lattialle.

 

Olin odottanut pitkään uudenvuoden juhlintaa eli kuohuviinin juomista ja viimein Nuutinpäivänä oli sen aika. Olin ihan varma että jokin pilaa sen. Jokin omassa tai kissojen voinnissa.

 


 

Kalia on ollut välillä vaikea saada syömään soppaansa ja siihen piilotettuja lääkkeitä, ja se stressaa. Itselläni iski paria päivää ennen bileitä kipu suuhun, tuli vertakin. Se kohta josta viisaudenhammas on poistettu. Eikä tosiaankaan ole ensimmäinen kerta kun siihen vuosien aikana on koskenut. En tosin muista minä vuonna minulta poistettiin viisurit. Oon ruvennu miettimään voisiko tuo tulehtunut tunne leuan alla johtua hampaista. Nehän kärsivät kun viime keväänä purin hampaita yhteen endokipujen takia. Noh kesällä olis kait tarkoitus käydä hammaslääkärissä.

 

Olikin jännät paikat kokeilla itselleni uutta kuohuviiniä. Tutusaus, kallista, peräti 20e. Suurena viiniasiantuntijana voin sanoa että hyvää, eli siis mahdollisimman mautonta.


Uudenvuodenbileiden ohjelmaan kuului tietysti kuohuviinin lisäksi Fridayn pelaamista. Talven aikana aina ärsyttää että mäkihyppy viivästyttää pelaamisen aloittamista, niin nytkin. Sain bileisiini jotain ekstraa kun pääsin pitkästä aikaa pelaamaan erään striimaajan kanssa.

 


Ei kommentteja: