22. marraskuuta 2016

Uusi itsediagnoosi: Selkärankareuma

Viime kuukausina olen kärsinyt pahoista kivuista jaloissani, eikä kyse ole mistään lihaskivuista. Kantapäihin, jalkapohjiin ja nilkkoihin koskee. Ajattelin että ehkäpä vain olen jo niin vanha ettei kroppani enää kestä kävelyä?

No. Tänään sain sattumalta tietää että selkärankareuma voi aiheuttaa kipuja jalkoihin. Esimerkiksi kantapäihin ja jalkapohjiin. "Noin puolet potilaista sairastuu myös raajanivelten tulehdukseen. Yleisimmin sairastuvat polvet, nilkat ja lonkat. Rintakehäkivut ovat melko yleisiä." Lähde Hitto viime aikoinahan minulla on alkanut olla kipua myös vasemmassa lonkkanivelessä!

Selkärankareuman yleisin oire on alaselkäkipu, ja sitähän minulla on ollut jo vuosia. Elikkäs selkärankareuman oireet sopivat minuun täydellisesti. Mutta enköhän minä ole taas vain lisää luulosairas.

Eilen oli niin paha sydämen rytmihäiriö että tajunta jo hämärtyi ja kuolema taisi olla aika lähellä. Mutta ei, minullahan ei missään nimessä ole sydämeen asti levinnyttä endometrioosia. Ja kappas, selkärankareuman tulehdus voi levitä jopa sydämeen asti... Lähde


PS. Kuulin uutisen, frendi kertoi sen... Kuulemma Saku Koivu pelaa Kimmo Timosen juhlaottelussa. Vitutus on siis tänään ollut maksimaalinen.

Ei kommentteja: