6. syyskuuta 2013

Gamecube-pelejä: Tomb Raider Legend, Super Mario Sunshine & Sims 2

En tiennyt ollenkaan että Gamecubelle on julkaistu Tomb Raider-peli, nimittäin Legend. Se piti sitten heti ostaa. Peli on minulle tietysti liian vaikea ja stressaava, tykkään enemmän peleistä joissa ei voi koko ajan kuolla tai tippua jonnekin hornaan. Pelaan tietysti helpoimmalla vaikeustasolla, ja Lara on sillä kivan luodinkestävä. Silti minulle kelpaisi vaikeusaste jolla Lara olisi kuolematon. Tomb Raider 2 oli aikoinaan mielestäni vaikein peli jonka olen koskaan pelannut läpi. Ja senkin vain kaikki aseet + ammukset + parannusjutut cheatin avulla. Legend on todella lyhyt peli verrattuna TR2:een.


Halusin itselleni Gamecube-pelin Super Mario Sunshine. Siitä saisi maksaa huutiksessa vähintään kolmekymppiä, aikamoista kiskontaa. Noh eBaystä hinta postikuluineen oli 16 puntaa. Mutta sittenpä kävikin ensimmäisen kerran sellainen huono onni että käytettynä ostettu peli ei toiminutkaan. Levyssä oli iso naarmu. Valitin asiasta myyjälle ja sain samantien rahat takaisin. Toisella yrityksellä oli parempi onni ja peli on jopa toimiva. Mutta tämäkin peli on minulle ihan liian vaikea ja stressaava. Peli on täynnä jotain tappavaa mönjää jota pitäisi vesisuihkulla siivota. Mutta sen suihkun suuntaaminen ei ole ollenkaan helppoa. Sitä paitsi haluaisin lineraalisemman pelin jossa ei tarvitsisi koko ajan arvailla minne pitää seuraavaksi mennä. Joo, en vain osaa.


Jo monta kuukautta sitten pelasin ensimmäisen kerran kokonaan läpi Sims-pelin Bustin Out. Kaikki urat ja kaikki muutkin tehtävät. Ja kaikki taitopisteet.

Gamecuben pelit Sims 2 ja Sims 2 Pets olivat minulle pettymyksiä. Mikä pahinta seiniä ei saa alas, se on minulle tärkeintä. Näissä peleissä ei voi tehdä lapsia. Olin kuvitellut voivani aloittaa Gamecubella oman sukusaagan, mutta ei sitten. Petsissä ei ole mitään tarinamoodia, mutta Sims 2:ssa on. Tosin varsinaisia talokohtaisia tehtäviä ei ole, vaan vain niitä toiveita joita kannattaa toteuttaa. Toisin kuin Bustin Outissa aikaa ei voi nopeuttaa pysyvästi vaan nappia pitää painaa koko ajan. Muutenkin kontrollit ovat vähän oudot. Ja esimerkiksi sosiaalisissa vaihtoehdoissa ei ole mitään järkeä, "talk"-vaihtoehto on suunnilleen alimmaisena vaikka sitä käyttää kenties eniten. Noh näitä molempia olen tainnut pelata vain kerran, eli aika vikaostoksia?

Ei kommentteja: