25. tammikuuta 2011

Nikottelua

Olin bilettänyt edellisen kerran lokakuussa joten viime lauantaina oli jo korkea aika. Saappaita jalkaan laitettaessa niiden sisällä tuntui jotain outoa. Edellisen käyttökerran sukat! Käytän saappaissa sukkahousujen kanssa pikku sukkia sillä jalat luistavat muuten ikävästi kengissä ja kävely on normaaliakin vaikeampaa. Taisin käyttää noita talvisaappaita edellisen kerran marraskuussa 2009 kun kävin äidin kanssa teatterissa. Ja näköjään saappaita poisotettaessa sukat irtoavat itsestään ja jäävät kenkiin piiloon. Noissa halpissaappaissa kun ei ole varressa mitään vetoketjua niin jalkaan laittaminen ja poisottaminen on vaikeaa.

Kuulemma Onnelan alakerrassa ei ole enää 90-luvun bileitä. :( Ei ole siis mitään paikkaa Kuopiossa missä pääsisi kunnolla tanssimaan.

Liput Armaaseen maksoivat 7 euroa. En tiedä onko tuo hintataso nyt sama kaikissa baareissa tai onko tuo tavallinen hinta Armaassa vai johtuiko siitä että siellä oli jopa bändi Playa esiintymässä. Soittaa cover-biisejä. Sherry ei oikein arvostanut kun ensimmäisten biisien joukossa oli kaksi Michael Jacksonin biisiä. Eipä muuten ole mitään järkeä siinä että bändi alkoi soittaa vasta yhdeltä yöllä.

Join alle neljä siideriä ja alle kaksi Caipiroskaa...


En ymmärrä miksi Armas on niin älyttömän suosittu paikka. Ihan liikaa porukkaa. Jo alkuillasta jonoa. Baaritiskillä saat hyvässä lykyssä puolessa tunnissa juomaa...

Sherry toivoi dj:ltä biisejä ja heti seuraavaksi niitä tulikin.. Tanssittiin niin että Sherryn hiukset olivat Caipiroskassa ja minun hiha jostain syystä kaljassa.

Minulle tuli illan aikana hikka neljä kertaa. Joka kerta se lähti pois kun pidätin hengitystä. Parilla viimeisellä kerralla piti yrittää aika monta kertaa ennen kuin onnistui.

Viimeinen hikka iski taksissa. Mitä lie taksikuski luullut, että meinaan oksentaa? Joka tapauksessa matkan päätteeksi kuski kysyi että onhan minulla avain lähellä. Piti siis minua tosi kännisenä. Kotona olin kahden maissa.

Ensimmäisen kerran heräsin seitsemältä... Juominki-illan jälkeen on monesti huono olo josta ei tiedä johtuuko se varsinaisesti krapulasta vai vaan nälästä.

Joulun aikaan kaadoin viemäriin Absolut Raspberri-vodkaa. Tajusin että olen edellisen kerran juonut siitä toissajouluna, puhumattakaan siitä miten kauan sitten se pullo oli avattu. Viime viikolla löysin kaapista monta vuotta sitten ostetun, avaamattoman pikkupullon Finlandiaa. Yhden jo join pois mutta oli näköjään jäljellä vielä toinenkin.

Perjantaille on tiedossa helvetillistä rääkkiä. Voi vain rukoilla ettei sataisi lunta. Siltikin tuntuu nyt siltä että... pitääkö minun lopettaa työnteko vain siksi ettei sydän enää tunnu sitä kestävän? En kuitenkaan haluaisi kuolla työn takia. On erittäin todennäköistä että tulen tuon työn joka tapauksessa lopettamaan. Sit vaan kokopäivätyöttömäks ja nostamaan toimeentulotukea. Olisin siihen oikeutettu jo nytkin, ja soviteltuun työttömyyspäivärahaan. Silti olen niin idiootti etten nosta kumpaakaan vaan kituuttelen olemattomalla palkallani. Työttömänä olisin rikkaampi joten olis vaan viisasta lopettaa työnteko.

Pitäisi tehdä Zooplus-tilaus mutta Orijen-kuivaruokaa ei ole taaskaan varastossa. Sitä oli vain muutaman päivän ajan kun taas loppui. Eli pitää tilata heti kun tulee varastoon ettei pääse taas loppumaan. Näin untakin siitä että sain väärän Zooplus-tilauksen ja pakettien tuoja ei jaksanut taakkaansa.

Näin viime yönä monta tosi outoa unta. Ensimmäisessä vanha meedio-nainen sanoi minulle että näkee minut jo muiden kummitusten kanssa, että olen jo kuollut. Heti tämän jälkeen aloin vuotaa kamalasti verta ja tein kuolemaa. Toisessa unessa olin bussissa joka kulki mm. portaita pitkin sisällä taloissa. Monesti unissani bussit kulkevat ihan vääriä reittejä ja olen sitten pahasti eksyksissä.

1 kommentti:

inna kirjoitti...

heh.. itsekkin olen ihmetellyt sitä kävijämäärää Armaksessa ja sen vuoksi olenkin siellä vain kerran käynyt. Kerta riitti, kallis paikka ja niin täynnä että kaikki tunkee päälle ja juomat on pitkin vaatteita. Plussani tietty ne jonot baaritiskillä, että ilta menee käytännössä jonottaen. Tanssimaan ei mahdu kunnolla ja sellaista. En tykkää..