Näytetään tekstit, joissa on tunniste iherb. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste iherb. Näytä kaikki tekstit

4. lokakuuta 2024

Maailman eläinten päivä?

Kali huolettaa. Se on jo vuosia elänyt kuivaruualla ja kuivilla herkuilla, ja nyt ne eivät ole oikein maistuneetkaan. Sen sijaan Royal Caninin kitten-mousse kelpaisi, eli siis märkäruoka. Oon koko ajan lykännyt Zooplus-tilauksen tekemistä, koska pelkään että sen saapuessa Kali voi olla jo kuollut. Hukun muutenkin kissanruokaan, ja vielä lisää pitäisi hankkia että olisi Kalille mieleistä. 

 

Kali on alkanut kanavoida Ollea. Se haluaa koko ajan parvekkeelle tarkastamaan lämpötilan, joko kesä olisi tullut takaisin ja tarkenisi? Mutta pahoin pelkään että kesää ei enää koskaan tule. Ei ainakaan Kalille.


Kalilla on myös alkanut olla välillä aika pelottavan näköinen nukkumisasento.




Minulla on ollut yleensä ollut tapana tehdä maailman eläintenpäivänä tähän blogiin kuvapostaus kissoistani, mutta nyt se jää tekemättä. Ennen Tapsan kuolemaa minun oli tarkoitus tehdä siitä postaus otsikolla "Kuopion kalteva kissa". Meillä kun on parvekkeella hiukan vinossa oleva kissojen raapimapuu...

 

Fridayn jokapäiväinen pelaaminen on alkanut ihan hyvin. Kunhan vaan tajusin ottaa tavoitteekseni tehdä ragequitin joka matsissa... tai siis sen etten edes haaveile pakoon pääsystä. On pakko toimia näin että idiootit eivät häiritse mielenrauhaani. When idiots happen kylmänrauhallisesti vaan ragequit. Mutta se oli erityisen kivaa kun ruotsalainen Jason teki ragequitin minun takiani. RUOTSI ON LYÖTY 

 



Raaskin tehdä pitkästä aikaa Iherb-tilauksen kun sai kaikesta 28 prosenttia alennusta. Olihan minun ihan pakko saada huulirasvaa, ja sitähän ei muualta saa? Lähettäessään paketin Iherb väitti että sen toimittaa Matkahuolto. Mutta pian tulikin Budbeeltä viesti että paketti onkin tulossa heille. Se vois olla hiukkasen ongelma kun ainakin nettisivujensa mukaan Budbee ei toimi Kuopiossa. Paketti saapui Suomeen perjantaina, ja sen jälkeen statuksena oli vaan "Tilauksesi on matkalla lähimpään lajittelukeskukseemme". Budbeellä kesti VIIKON saada paketti kulkeutumaan Suomen sisällä Kuopioon. Eli pidempään kuin paketilla kesti tulla USA:sta Suomeen... No ihme kyllä paketti tuli lopulta perille, ja kotiinkuljetuksella kuten pitikin.

5. joulukuuta 2022

Lämpöä kylmyyteen

Sähkönsäästökampanjan innoittamana tilasin Verkkokaupasta 25 euroa maksavan sähköpatterin. Tuli myös huomattua että suihkussa käyminen on huomattavasti miellyttävämpää kun lattialämmitys on maksimiasetuksella. Ensimmäistä kertaa toivon että olisi sauna, muuttaisin sinne asumaan.

 



Tilasin Verkkokaupasta myös 250 pussia Clipperin earl grey-teetä, sitä kun ei ole mistään saanut pitkään aikaan. Ei siinäkään kyllä aitoa bergamottia ole, mutta se on silti suosikkini. Saako Suomesta ollenkaan aitoa bergamottia sisältävää earl greytä? Pitäisi yrittää vähentää oikean teen juontia että rautakin joskus imeytyisi, mutta en ole vielä vuosien saatossa löytänyt yrttiteetä jonka mausta pitäisin.


On kai turha toivoa että jääkalikka-jalkani johtuisivat jostain muusta kuin koronan aiheuttamista mikroveritulpista. Ainoa asia joka tekee jaloistani edes vähän siedettävämmän tuntuiset on aspiriini. Minulle ostettiin tavallisen aspiriinin sijasta vahingossa aspirin cardiota joka on tarkoitettu veritulppien ehkäisyyn, niin voin sitä nyt käyttää. Harmi vaan että siinä on apuaineena talkkia joka aiheuttaa syöpää. Mutta niin kai se on että ainoastaan verenohennus voi auttaa huonoon ääreisverenkiertoon, en ainakaan muusta tiedä.

 


 

Kokeilin ensimmäisen kerran rautalisää (Floravital) ja pari tuntia myöhemmin alkoi poltella sydämen kohdalla ja vatsalla. En tietysti voi tietää johtuuko se tuosta vai muusta. No toisella kerralla vastaavaa ei tapahtunut. Otan lisärautaa vain joka toinen päivä, jotkut väittävät että niin se imeytyy paremmin.


Eniten ärsyttää se että istuminen pahentaa jalkojeni tuntemuksia entisestään. Haluaisin istua koneella tekemässä juttuja. Haluaisin saada tietyt tekstini kirjoitettua valmiiksi ennen kuin kuolen. Teen ns. esikoisromaaniini vielä yhden editointikierroksen ennen kuin pistän sen jakoon omakustanteena. Oikeaa kustantamoa en aio varmaan koskaan edes yrittää minkään tekstini suhteen. Siitä asti kun tajusin että Kuopion kirjaston nettikirjasto on täynnä omakustannepaskaa tajusin että omakin paskani voisi olla siellä.



 

Tein myös iherb-tilauksen kun oli black fridayn kunniaksi 25% alennus kaikesta. Tilaus sisälsi mm. näitä: neem (voi auttaa koronaan), mustakuminansiemen (voi auttaa koronaan, käytinkin sitä kesällä koronassa), serrapeptaasi ja nattokinaasi (voivat auttaa veritulppiin, huonoon ääreisverenkiertoon, endoon), resveratroli (voi auttaa apinarokkoon, endoon). Vielä en tiedä luontaista keinoa joka voisi auttaa Ebolaan, veikkaan että ei mikään. Tilasin myös inkivääriä jonka pitäisi auttaa pahoinvointiin. Harmi vaan että vihaan inkiväärin makua. 

 

Iherbissä on jo pitkään ärsyttänyt se että iso osa tuotteista on out of stock. Tällä kertaa yksi ostoskorissani ollut tuote kerkesi jopa tulla lopetetuksi kokonaan, discontinued ja moni muu out of stock. Olisin halunnut erityisesti vetyperoksidia sisältävää korvavahan liottajaa, semmoisia kun ei Suomesta saa. Toinen korva on ollut tukossa nyt yhtäjaksoisesti varmaan jotain 9 kuukautta.

 


 


26. syyskuuta 2022

Kutinaa

Tekee mieli ihan itkeä kun on niin vaikea löytää sopivaa kosteusvoidetta vartalolle. Kaikki ovat liian liruja atooppiselle iholleni. Vaikeutta lisää tietysti se että rasvan pitää olla luonnonkosmetiikkaa, halpaa ja hyväntuoksuista (tai edes hajusteetonta). 

 

Lidlissä oli aiemmin tosi halpaa ja tosi hyvää Cien Nature body butteria, en tiedä onko enää. Mutta enpä ole uskaltanut käydä Lidlissä kai jotain kahteen vuoteen. Tämä oli paksua, pehmeää ja hyvin levittyvää. Kahdesta tuoksuvaihtoehdosta kuvan oli suosikkini.


 



Muistan olleeni aika innoissani kun kuulin että Urtekramille tulee body butter. No ei sitä saa kuin harvoista paikoista. Ja nyt kun kokeilin wild rose-versiota niin se haisee pahalle, kuin hyönteismyrkylle, ei ainakaan ruusulle. Mitenhän pahalta wild lemongrass haisisi? Eikä tuo koostumuskaan ole hyvä, se on kova eikä pehmeä eikä hyvin levittyvä. Eli en osta toista tuoksuvaihtoehtoa kokeiluun. Olen käyttänyt paljon Urtekramin tuotteita jo hyvin monen vuoden ajan, mutta tykkään harvasta heidän tuoksustaan. Suosikkejani ovat Nordic berries, kookos ja tietysti hajusteeton.  




Tein paniikissa Iherb-tilauksen vaikka en tiennyt minne se päätyy, toimitustapana DPD. Oon halunnut tilata Iherbistä tosi pitkään mutta en ole uskaltanut. Andalou Naturalsin body butter on ollut riittävää iholleni. Valitettavasti lopettivat ruusuntuoksuisen ajat sitten, mutta tuo kukui cocoakin on minulle kelvannut hajunsa osalta. Laventeli-versiota en edes kokeile, sillä en ole koskaan voinut sietää laventelin tuoksua kosmetiikassa.

 


Ja systeemi näköjään toimii, Iherbin paketti tuli kotiinkuljetuksena ilman mitään tullijuttuja. Iherbin tuotteiden hinnoissa kun on nykyään valmiina alvit tai mitkäliet niin paketin saapuessa Suomeen ei tarvitse erikseen maksaa tullille mitään. 


Paniikissa ostin myös Citymarketista Garnierin body butterin joka ei ole luonnonkosmetiikkaa.  Näitä taitaa olla neljä erilaista ja ostin kaikista kuivimmalle iholle tarkoitetun. Tää on niitä mitälie viherpesuja joka mainostaa olevansa 97% luonnonmukainen. Näin jo unen jossa Olle söi tämän voiteen ennen kuin ehdin kokeilla sitä, hiukan vitutti.




24. elokuuta 2017

Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset

Työnantajan henkilöstölehdessä kerrottiin että konsernin kaikki työntekijät ovat saaneet kesälomalahjaksi 150 euron lahjakortin. Kuulemma bonus on kaikille samanarvoinen koska jokainen työntekijä on yhtä arvokas. Paitsi että ei ole. Minä ja kollegani emme kuulu tähän kaikkien työntekijöiden tasa-arvoiseen joukkoon, vaan olemme ilmeisesti jossain kaukana heidän alapuolellaan.

Tässä taloyhtiössä alkaa ensi vuonna putkiremontti. Eipä ole minulle kerrottu että milloin tarkalleen ottaen. Veikkaan että keväällä. Ei olla vieläkään käyty yhdessäkään asuntonäytössä. Ei ole tullut unelma-asuntoa vastaan. Toiveissa olisi nimittäin sellainen talo jossa se putkiremppa ei olisi heti nurkan takana. Ja minulla on semmoinenkin erikoinen toive että haluaisin taloon jossa ulko-ovi ei ole päivisin lukossa. Miten oikein noissa lukossa olevissa taloissa toimii pakettien kotiinkuljetus, varsinkin jos ei ole edes mitään ovisummeria tai ovikoodia? Erityisesti jos on semmoinen kotiinkuljetus johon ei kuulu soittoa.

Joitakin kuukausia sitten tein pitkästä aikaa "pakollisen" iHerb-tilauksen. Yllätys olikin melkoinen kun koko tilaus oli ilmainen, koska olin jostain kumman syystä saanut juuri edellisessä kuussa paljon rewardseja. En ymmärrä. Joku bugi varmaan. No, kelpasi silti. Ja vielä jäi rewardseja seuraavaankin tilaukseen.

Käytiin viime sunnuntaina katsomassa elokuva The hitman's bodyguard. Tykkään toimintakomedioista, mutta nykykomedioiden ongelmana tuntuu olevan se että ne eivät ole hauskoja. Tässä leffassa ehkä eniten ärsytti se että hauskuutta yritettiin repiä pelkästään kiroilusta. Jos vähintään joka toinen sana on kirosana niin ei se naurata ainakaan minua. No olihan siinä Samuel L. Jackson. Ehkäpä olisi ollut parempi leffa jos nuo kaksi päähenkilöä olisivat rakastuneet toisiinsa.


Voin pari viime kuukautta aivan oudon hyvin. Ei juurikaan kipuja ja sydänkin tuntui lähes normaalilta. Totuus pääsi siis unohtumaan, ja kivut iskivät takaisin viime viikolla. Epäilin että syömäni Lohilon jäätelöt ainakin pahensivat kipuja, jos eivätkään varsinaisesti aiheuttaneet niitä. Eli oli pakko lopettaa noiden ihanien jäätelöiden syöminen.

Miksi kivut olivat poissa? Ainoa muutos jonka tein oli vihreän teen juomisen aloittaminen pitkän tauon jälkeen. Vihreä tee-uutehan voi tutkitusti pienentää endopesäkkeitä.

Ja sitten taas unipäiväkirjaa. Varsinkin parina viime yönä on ollut aika outoja unia.


1 Näin tämän unen Stuart MacBriden kirjan Kuoleman sävel takia. Etsittiin ryhmän kanssa sarjamurhaajaa. Lopussa oltiin todistevarastossa, joka oli tavallinen kerrostalon häkkivarasto. Kävin kaikki johtolangat läpi päässäni ja tajusin että syyllinen on poikaystäväni, joka oli myös paikalla katsomassa vanhoja todisteita. En voinut olla sanomatta "Se olit sinä", ja tajusin heti että olisi pitänyt paljastaa tietoni vasta turvallisemmassa tilanteessa.

2 Emmerdale ei ole kiinnostanut minua tippaakaan kesätauolta palaamisen jälkeen, mutta silti näin siitä unen. Englannin jaksoissa juuri sarjaan palannut Danin veli murhattiin unessani, ja Kerry yritti peitellä osallisuuttaan siihen.

3 Poikaystävä jätti minut. Se on ollut yleinen toistuva teema unissani koko suhteen ajan. Tässä unessa piileskelin Siilinjärvellä metsässä ja haaveilin pääsystä Facebookiin päivittämään parisuhde-statusta.

4 Olin porukan kanssa poliisia paossa lapsuudenkotini makuuhuoneessa. Ulkona odottavat poliisit näyttivät samoilta kuin pelissä Just Cause 3. Tajusin että voimme paeta tuuletusikkunan kautta, ja otin ikkunasta pois kaikki turhat esteet että siitä mahtuisi. Sitten kiipesin lakanoista tehdyn köyden avulla katolle, ja muut seurasivat perässä.

5 Jo ajat sitten nähdyssä unessa olin Siilinjärvellä tädin luona pikkupoikana. Toinen poika tappoi ihmisen ja sai minut mukaan juoneen, piilotimme ruumiin ruokapöydän penkkiin. En kestänyt syyllisyydentuntoa ja pakenin kotoa. Yritin piiloutua lumen alle naapuripihassa, ja myöhemmin äitini löysi ruumiini.

12. syyskuuta 2016

En tilaa enää iHerbistä

Kylläpä vituttaakin olla olevinaan riippuvainen jostain nettikaupasta.

iHerb muutti postitustapaansa. Uusi DHL Global Mail tarkoittaa korkeampien postikulujen lisäksi sitä että yksityiskohtainen tuotelistaus näkyy paketin päällä. Ja sehän ei missään nimessä käy minulle.

Harkitsin mm. eBaysta tilaamista mutta sitten löysin USAlaisen nettikaupan (netrition.com) joka suoraan sanoo laittavansa paketin päälle tiedoksi vain samaan tyyliin kuin iHerb ennen, ja sehän oli: "Natural products for personal use". Eikä siis tuotekohtaisia tietoja.

Aloin jo hiukan huolestua että missä se paketti luuraa. Mutta tänä aamuna sitten juuri kun olin herännyt 11 jälkeen ovikello soi. Ajattelin ensin olla avaamatta ovea. Että ei voi olla mitään pakettia tulossa kotiinkuljetuksella juuri nyt. Kurkkasin ikkunasta ulos ja oven edessä oli pakettiauto. Avasin oven ja pakettihan se oli.

Saksasta. Mitä ihmettä? Joo, tilasin kyllä lauantaina Saksasta Crazy cat lady-mukin mutta ei se voi tulla jo maanantaina. Ja EMP:n tilauskin tulee Saksasta, mutta ei kotiinkuljetuksella.

Yllätys olikin suuri kun paketista paljastuivat Netritionin pilleripurkit. Käyttävät siis näköjään Euroopassa jostain syystä Deutsche Postea. Ja kotiinkuljetusta! Kannatti maksaa postikuluja peräti 6,62 dollaria? Paketin tulossa kesti siis lopulta vajaa kolme viikkoa. Piti oikein yrittää kurkkia tuon DP:n tarran alle että mitä siinä Netritionin omassa tulliselvitys-lapussa on lukenut. "Nutritional supplements" näyttää lukevan.

Kun systeemi on nyt todettu toimivaksi teenkin heti toisen tilauksen. Valikoima Netritionissa on tietysti todella minimaalinen verrattuna iHerbiin, mutta sieltä onneksi löytyy pahiten tarvitsemani tuotteet.

Ja sehän on hauskinta miten oikein löysin tämän nettikaupan. Etsin Googlesta keskusteluja aiheesta iHerb ja DHL Global Mail, kun suomeksi ei juurikaan ole. Eksyin jollekin ehkä puolankieliselle tms. keskustelufoorumille, jossa oli myös keskusteluketju iHerbin vaihtoehdoille. Montaa nettikauppaa kävin katsomassa ennen kuin löytyi se oikea. Eli sellainen joka toimittaa Suomeen ja joka EI käytä DHL Global Mailia. Ja kun Netrition vielä ihan suoraan kertoo toimitusehdoissaan mitä tarkalleen ottaen kirjoittaa paketin päälle, niin sehän oli suorastaan rakkautta ensi silmäyksellä. Saa nähdä miten kauan tämä hauskuus kestää.

17. joulukuuta 2014

Joululahjoja itselle

Halusin itselleni muutaman kosmetiikkalahjapakkauksen iHerbistä. Ehdoton suosikkini vartalon kosteusvoiteissa on Deep Steepin Grapefruit Bergamot, en enää mitään muuta haluaisikaan käyttää. Tilasin nyt setin jossa on kosteusvoiteen lisäksi 'body mist'.


Valitettavasti toinen, kolmen tuotteen lahjasetti ei ole ollut varastossa kuukausiin niin en voinut tilata sitä. Aikaisemmin sivuilla oli päivämäärä milloin tämä tuote muka on saapumassa varastoon. Päivä siirtyi aina vain myöhemmäksi ja viime viikkoina sitä ei ole ollut ollenkaan. Tuleekohan tätä varastoon enää koskaan?


Piti sitten tyytyä pariin Weledan settiin. Vartalovoiteita ja -öljyjä. Näissä Weledan tuotteissa on jo aiemmin ollut semmoinen ongelma etten ole tykännyt monenkaan tuoksusta.

6. helmikuuta 2014

Illegal drugs

Idiootti iski taas. Oli tarkoitus tilata iHerbistä chlorophylliä koska sitä suositellaan endoon, mutta ostinkin vahingossa chlorellaa. Toki chlorellassa on chlorophylliä, mutta myrkkyä se on silti, kuten muuten myös spirulina. En missään vaiheessa tajunnut että jokin mättää. Tuota ostamaani chlorella-tuotetta ei edes ollut varastossa ja ihan turhaan siis sitä odottelin saapuvaksi. Hukkaan meni siis nekin rahat, argh. No tilasin nyt viimein oikeasti chlorophylliä.

Tilasin pari tuotetta vain siksi että halusin nähdä onko niistä apua yöllisiin paniikkikohtauksiini. Kun arvosteluiden ja netin mukaan voisi olla. Inositolin väitetään olevan hyväksi myös maksalle, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla? No valitettavasti en huomannut mitään rauhoittavaa vaikutusta. Aion silti käyttää tuota nyt, ihan vain maksan ja endon vuoksi.

Samaa ei voi sanoa L-Theaninesta. Kiitos sen viime yö oli kamalin pitkään aikaan, monta kohtausta. Tuon pitäisi laskea verenpainetta, mutta minulla se ainakin heittelehti. Yön ihanuutta lisäsi vielä Olle, joka kaiveli epätoivoisesti kirjahyllyn alta patteria.

Olin innoissani Lidlissä kun hyllyssä olikin vielä Vitatabsin b-vitamiinia. Niitä oli vain erä myynnissä ja halvalla, enkä edellisellä käynnilläni niitä ollut enää huomannut. Rohmusin siis kaksi purkkia mutta kassalla meinasi tulla stoppi kun kone sanoi että "ei myyntiä". Kaksi myyjää selvitteli asiaa ja lopulta sain jopa ostettua nämä ilmeisen laittomat huumeeni. Kuitissa ne näkyivät nimekkeellä 'elintarvikkeet'.

30. lokakuuta 2013

Magnesiumöljyn ikävät puolet

Olen yrittänyt käyttää joskus magnesiumöljyä. Kehujen mukaan magnesium imeytyy suihkeesta elimistöön nopeasti ja auttaa esimerkiksi kipuihin (ja jopa krapulaan?!), ja lämmittää. Enpä ole mitään tuollaista vaikutusta huomannut. Ja minulla on ollut tuon suihkeen käytössä muutama ongelma.

Ensinnäkin jos suihketta meinaa suihkuttaa jonnekin niin se ihoalue pitäisi paljastaa ja täällä on niin kylmä. Haluaisin laittaa suihketta esimerkiksi pohkeisiin sillä niissä on usein pahoja suonenvetoja, jos en käytä magnesiumia. Ja olen kokeillut suihketta vatsallekin endo-kipuihin. Mutta öljyllä kestää imeytyä joten pitäisi kärsiä kylmästä sen aikaa. Ja mikä kenties pahinta, suihke aiheuttaa minulla ainakin tietyillä ihoalueilla kutinaa. Ja onhan tuon suihkeen levittäminen ja hierominen ihoon sottaista puuhaa.


Eli kaikkeen tuohon vaivaan ja epämukavuuteen verrattuna sen magnesiumpillerin ottaminen tuntuu paljon vaivattomammalta. Mitä sitten jos se muka imeytyy hitaammin? Jos en ota magnesiumia joka päivä saan siis suonenvetoja ja sydämen rytmihäiriöitä. Tällä hetkellä käytän eniten magnesiumin malaattimuotoa, jonka pitäisi auttaa erityisen hyvin (fibromyalgia)kipuihin.

Haluaisin kokeilla taurate-muotoa, jossa on tauriinia ja jonka pitäisi rauhoittaa. Mutta en ole löytänyt iHerbistä tarpeeksi hyvää eli halpaa vaihtoehtoa. Kommenttien mukaan tämä magnesiumtauraatti auttaa mm. korkeaan verenpaineeseen, ahdistukseen, nukahtamiseen ja jopa kuukautiskipuihin. Pitäisiköhän raaskia ostaa?

Suomessa magnesiumsuihkeita myy esimerkiksi Hyvinvoinnin Tavaratalo.

Magnesiumin puutokset oireet

25. kesäkuuta 2013

Kerrankin kauhuton yö

Melatoniinin avulla sain nukuttua viime yönä ilman kohtauksia, kylläpä uni maistui ihanalta. Otin vain puolikkaan pillerin, kun ohjeen mukaan pitäisi ottaa kaksi. Tilasin jo lisää NightRestiä, minulla on nyt vain 10 tabletin näytepurkki. Tuossahan on muutakin kuin melatoniinia: mm. magnesiumia, kamomillaa, gabaa. Katselin eilen mitkä olisivat luonnollisia beetasalpaajia, ja kamomillan sanotaan olevan yksi niistä. Tein tilauksen nopeasti siksikin että iHerbistä sai ilmaiseksi tarvitsemaani Q10:tä. Melatoniinissa on sekin hyvä puoli että se tutkitusti auttaa endometrioosissa. Mutta siinä on se huono puoli että se voi pahentaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.. mutta mitä väliä, minähän olen kaiken suhteen vain luulosairas.

Yöllä pakotin itseni hereille kerran, kun näin kamalaa painajaista. Unessa oli kolme kaverusta joista yksi oli kuollut ja toista kuulusteltiin siitä murhasta. Tämä toinenkin tyyppi löytyi kuolleena, kolmas oli tappanut molemmat kaverinsa. Lopussa kolmen kaveruksen kummitukset aikoivat tappaa minut, jokainen eri tavalla. Yhdellä oli heinähanko. Näkökenttääni alkoi ilmestyä lattiarätti, yksi kummitus aikoi tappaa minut tukehduttamalla.

Ostinpa Gamecube-pelin Sims 2 Pets. En muista vuokrasinko aikoinaan tuon vai pelkän Gamecube-tavis-Sims 2:n. En pelannut sitä silloin oikeastaan ollenkaan, kun PC:n Sims 2 vei mennessään.

Under the Domen ensimmäinen jakso on nähty, nyt seuraa JUONIPALJASTUKSIA. Heti aluksi piti todeta että WTF, Barbie hautaamassa ruumista?! Ja lopussa paljastui että se oli Julian miehen ruumis! Hei haloo, ei Barbie ole mikään pahis, vaan hyvisten hyvis. Onneksi en muista kirjasta paljoakaan, muuten saattaisi vituttaa vieläkin enemmän. Se on ikävää kun kaikkea pitää pitkittää keinotekoisesti, minisarja olisi ollut niin paljon parempi vaihtoehto.

Muistin ihan väärin että Dexterin viimeinen kausi olisi alkanut nyt, mutta se alkaakin vasta ensi sunnuntaina.

18. maaliskuuta 2013

Lauantain pyjamabileet

Asennettuani Sims 2-lisäosan Kaupunkikämppä peli ei enää toiminut. Kun poistin kaikki lataukset niin kyllä sitten toimi. Lauantaina tajusin että todennäköisin syyllinen pelin toimimattomuuteen on teiniraskaus-hackin väärä versio. Latasin hackista Kaupunkikämppä-version ja johan alkoi peli toimia normaalisti ihan kaikkien latauksien kanssakin.

Lauantaina pelasin myös Resident Evil 4:ää. Olisin halunnut aloittaa pelin alusta easyllä, jotta olisi edes jotain mahdollisuuksia päästä läpi kivenvyörytys-kohdista. Mutta eipä ollut tyhjää tilaa muistikorteilla. Jouduin tyytymään 2nd roundiin normalilla. Ja en päässyt läpi ensimmäistä kivenpyöritystä, joten se siitä pelistä. Seuraavaksi oli vuorossa True Crime. Ehdin kyllä tappaa ihan kiitettävästi ihmisiä ennen kuin peli tilttasi kokonaan..


Pakkasta oli luvattu yöksi jotain 20 astetta, siksipä en tajua miksi Intro oli aivan täpötäynnä ihmisiä. Kuulemma syömään olisi joutunut jonottamaan ainakin puolitoista tuntia. Kun oltiin jonotettu jonkin aikaa baaritiskille päätettiin lähteä Gloriaan, ajatuksella että jospa siellä ei olisi yhtä paha ryysis. No ei onneksi ollut. Ja en onneksi joutunut illan aikana kärsimään kylmästä, bussikin saapui pysäkille täydellisellä ajoituksella. Mutta Glorian Caipiroskissa oli jotain... outoa. Sain niistä oireita ja mun kroppa ei valehtele.


Viime viikolla ajattelin kokeilla ilmaisnäyte-tryptofaania, mutta muutin mieleni kun luin netistä ikäviä asioita. Miten välttämätön aminohappo voi olla ravintolisänä niin vaarallista? Melatoniini vaikuttaisi paljon turvallisemmalta, pitäisi kai joskus uskaltaa kokeilla. Orapihlajassahan on se huono puoli että se on hiilihydraattia ja aiheuttaa minulle oireita.

Tein iHerb-tilauksen kun tyrniöljykapselit olivat yhden päivän supertarjouksena. Ehdin tehdä tilauksen ennen kuin tajusin että iHerb-tiedoissani oleva maksukortti on vanhentunut. Eikä sivuilla ollut mahdollista muuttaa kortin tietoja muuten kuin tekemällä uuden tilauksen. Eli olin pakotettu perumaan tilauksen ja tekemään sen uudestaan. Oudointa on etten saanut tilausvahvistusta sähköpostiin kummastakaan tilauksesta, enkä jälkimmäisestä viestiä siitä että se on lähetetty. Toivottavasti maksu ei mene tililtä kahdesti.

Aika järkyttävää kyllä että täsmälleen sama raapimapuu maksaa Zooplussan suomi-puolella satasen ja comissa 54.90€. Melekein puoleen hintaan. Hintavertailu kannattaa aina. Että ihanko tosissani harkitsen uuden raapimapuun ostamista? En haluaisi siirtää olohuoneessa olevaa nyt parvekkeelle, vaan sinne 'tarvitsisi' ihan uuden.

7. maaliskuuta 2013

Yt-neuvottelut

Työnantajalla on siis yt-neuvottelut. Ja vaikka potkuja ei tulisikaan niin vittumaisia muutoksia on taas vaihteeksi tiedossa. No sainpahan elämäni ensimmäisen kerran Smartumin liikunta- ja kulttuuriseteleitä. Otin maksimimäärän eli peräti 10 kappaletta.

Kävin läpi keskeneräisiä video-projektitiedostojani ja löysin semmoisiakin joista ei ollut mitään muistikuvaa. Monta Prison Break-aiheista ja yksi Teho-osasto (aiheena jakso 13.23). En muistanut sitäkään että olin jopa jo aloittanut T-Bag videon tekemisen.

Nyt olen jatkanut videotani Dexterin 7. kaudesta jonka aiheena on Debran... tuho? Vieläkään vaan ei löydy siihen sopivaa biisiä. Ja tuskin löytyykään. Eli kohta minulla on käsissäni 'valmis' video ilman musiikkia.

Sunset Beachia en ole nyt katsonut ollenkaan. Olen menossa vasta jaksossa 401. Ei vaan kiinnosta tippaakaan maanjäristys/hyökyaalto juonikuviot. Aikaisemmatkin jaksot olen katsonut vain puolella silmällä.

Maanantaina kävin pitkästä aikaa Prismassa, kun oli uusintatentti. Pitää nyt hamstrata juomaani viiniä kun se on valikoimasta poistuva tuote, buu. Alkon myyjä pölisi makumatkasta Australiaan ja puhui muutenkin siihen malliin ikään kuin vetäisin ostamani kaksi pulloa samantien. Ihan kiva kokoelma nyt on noita pulloja varastossa, vielä olisi muutama Alkossa jäljellä. Kohta voi hyvinkin olla se tilanne etten tiedä yhtäkään tarpeeksi vähäsokerista Alkon viiniä. Voi siellä niitä olla mutta tietoa ei ole.



Uskaltauduin tekemään ensimmäisen iHerb-tilauksen vuodenvaihteen ja tullimuutoksen jälkeen. Tuli ainakin kivat alennukset. Eikä edes mennyt mitään tullimaksuja eli loppusumma ei ollut liian iso. Pitäisi kai tilata piakkoin uudestaan - tarvitsen lisää orapihlajaa, joka joskus jopa auttaa yöllisiin kauhuihin.



Tein pitkästä aikaa myös Zooplus-tilauksen, mm. neljä säkkiä kissanhiekkaa. Eli pakettien tuoja tykkää. Jokohan huomenna tulisi?

Muutama yö sitten näin unen jossa Englannin herttuatar Catherine tapettiin pommi-iskulla. Uni tuntui niin todelliselta että piti heti heräämisen jälkeen tarkistaa teksti-tv:ltä että eihän se ole totta.
To see a bomb in your dream indicates that you are going through a potentially explosive situation in your waking life. The bomb could represent repressed desires and unexpressed emotions that are on the verge of exploding or bursting if not dealt with soon.

Ellos lopetti törkeästi TD-yhteistyön kanssani, joten meni lopullisesti boikottiin se paska lafka. Enkö muka olekaan hiton suosittu muotibloggaaja?

2. lokakuuta 2012

Kirja: Rasvoilla parempaa terveyttä

Upea kirja ravitsemusterapeutti Pirjo Saarnialta, Rasvoilla parempaa terveyttä. Yksi kirjan tärkeimmistä sanomista lienee tämä:


Laajat ja luotettavat tutkimukset antavat yhä enemmän näyttöä siitä, että runsasta rasvan käyttöä haitallisempi tekijä näyttäisi olevan kuiduttoman hiilihydraatin kuten sokerin ja valkoisen viljan käyttö. Tutkimukset antavat myös viitteitä siitä, että sydän- ja verisuoniterveydelle tällaisten tuotteiden runsas käyttö on paljon haitallisempaa kuin runsas rasvan käyttö.

Kirjassa käsitellään esimerkiksi näitä sairauksia: Reuma, fibromyalgia, nivelrikko, skitsofrenia, suolistosairaudet. Masennukseen voi auttaa kalaöljyn lisäksi folaatti. Kalaöljyä kehutaan muutenkin läpi kirjan. Jokaisen pitäisi syödä kalaöljykapseleita, erityisesti sairaiden.

Mikä rasva auttaa atooppiseen ihottumaan? Helokkiöljy voi joko parantaa tai pahentaa, kiva. Itse en ole huomannut sillä mitään vaikutusta oikeastaan mihinkään.

Hormoneille parasta on vehnänalkioöljy, joka sisältää runsaasti luonnollista e-vitamiinia. Meinasin jo tilata sitä iHerbistä mutta tarkistin onneksi ensin netistä tiettyjä juttuja. Vehnänalkioöljy voi sisältää jäämiä vehnästä ja gluteenista, eikä sitä suositella esimerkiksi keliaakikoille. Tilasin siis sen sijaan tyrniöljyä, joka on paljon kalliimpaa ja jonka taas luvataan auttavan vaikka mihin...

Kirjan mukaan tyydyttyneet rasvat lisäävät joidenkin syöpien ja dementian riskiä. Eli semmoista kivaa on minulle tiedossa, ellei ole jo.



Kirjassa on muutamia reseptejä, joista paria halusin kokeilla, karppiversioina tietysti: Porkkanamuffinit ja puolukka-pellavakeksit. Viimeksi mainittuja tein tänään ja ovat tosi hyviä.

27. syyskuuta 2012

Kauhujen öitä

Tällä viikolla yöt ovat olleet ihan hirveitä, 3-5 kauhukohtausta yössä. Mistähän sekin johtuu? Yhtenä yönä kun piti ihan nousta ylös sängystä rauhoittumaan mietin jo epätoivoissani että pitäisi ottaa joku pilleri. Orapihlajaa en voi nyt ottaa koska se on hiilaria ja kurkku on muutenkin ollut tosi paskana viime aikoina. Gabaa kai sitten. Minulla olisi myös ilmaisnäyte melatoniinia mutta eihän sitä uskalla kokeilla.

Miksi niin monessa luontaistuotteessa on b6-vitamiinia? Sitä on Pycnogenolissani, yhdessä uudessa magnesium-valmisteessani, ja näköjään jopa Gabassa. JA tuossa melatoniinissa. Onko se sitten olevinaan niin rauhoittavaa? Eipä rauhoita minua jos kerran aiheuttaa raajojen pistelyä. Tulikin mieleen se että kumpi oli pistelyyn syyllinen kun otin gabaa, gaba itse vai sen sisältämä b6? Ja sellainenkin juttu että tuossa melatoniinissa eli NightRestissä on paljon enemmän gabaa kuin itse Gabassa.

Tein iHerb-tilauksen ja otin ilmaistuotteena L-tryptofaania, jonka kai pitäisi olla rauhoittava/unettava.

14. syyskuuta 2012

Teen juonti tulee kalliiksi

Kävin eilen torstaina hammaslääkärissä. Tarkastus sekä hammaskiven ja värjäytymien poisto 116,50€. Onneksi sentään normaalisti suuhygienistillä on halvempaa, kaksi kertaa vuodessa kun tulee käytyä. Olen käynyt edellisen kerran hammaslääkärissä varmaan silloin kun viisaudenhampaat poistettiin eli aika hiton monta vuotta sitten. Ja viimeksi suuhygienisti oli sitä mieltä että voisin käydä välillä hammaslääkärinkin tarkastuksessa, joten nyt on sekin hoidettu. Röntgenkuvaa ei kuulemma tarvinnut ottaa, ihan hyvä kai niin. Yksi paikka on aika huonossa kunnossa ja sille tarttis tehdä jotain.

No mutta miten voikin olla että juuri kun istun hammaslääkärin tuolissa kidutettavana niin puhelin soi. Mikä hiton säkä että juuri silloin soitetaan paketista jota olen odottanut koko viikon. Kun tulin kotiin ovessa oli lappu että pakettia oli yritetty toimittaa.

Vakituinen postinjakaja ei ole töissä joten piti hakea postista iHerb-paketti. Siinähän tuli mukana ilmainen Pycnogenol-vihkonen. Miten sattuikin niin hyvä säkä että juuri kun kiinnostuin männystä niin tuommoinen on ilmaistuotteena.

Toissapäivänä tein jo uuden tilauksen kun Natrolin CoQ10 oli yhden päivän tarjouksessa, vain 3 dollaria. Jännää oli se että tilauksen summa alennusten jälkeen oli 43 dollaria, mutta silti sain yli 60 dollarin tilauksille tarkoitetun 10% alennuksen. Eli tällaista shittiä tuli tilattua tällä kertaa:



Ja mitä tulee lootaan jonka halusin kissojen märkäruokapusseille niin Anttilasta löytyi tarjouksessa oleva 10 litran pesuvati hintaan 1,20€. Yllättävän monta pussia siihen mahtui, ei toki läheskään kaikki. Eli toinen samanlainen kelpaisi. Pesuvati näkyy tässä kuvassa.

Olenkin sitten ensi viikon töissä. Totta kai oli tullut myös tekstiviesti pomolta juuri kun olin hammaslääkärissä.

Olen viime viikkoina ihmetellyt silmäluomen alla olevaa kovaa pientä pattia. Googlettamalla selvisi että se taitaa olla luomirakkula.

Katsottuani sarjan Jaettu maa kokonaan mietin mitä seuraavaksi. Muistin sitten että minulla oli Yön vampyyrit eli Dark shadows kesken. Lapsena pelkäsin erityisesti valkoista leijuvaa naista. No nyt on sekin sarja katsottu, siinä olikin vain yksi kausi ja 12 jaksoa. Mutta mitäs nyt? Ehkäpä saman ajan toinen kauhusarja Naarassusi eli She-Wolf of London.

Kahta sarjaa jotka haluaisin katsoa en ole löytänyt mistään: The Cape eli Taivaan vallat ja Kalliovuorten kingit eli High Mountain Rangers.

6. syyskuuta 2012

Voihan sukkahousut

Kyllä kannatti tehdä viime tipassa päätös lisätä NetAnttilassa ostoskoriin ale-sukkahousut. Eihän niistä ole yhtään ylimääräistä vaivaa ollut. Sukkahousut eivät koskaan tulleet perille, ja kun tein asiasta valituksen niin lupasivat lähettää ne jälkitoimituksena. Ja kakan marjat, maanantaina sain puhelun Anttilasta. Ihme että edes vastasin puheluun. Normaalisti en olisi mutta nyt tein niin kun odotin Gigantin kotiinkuljetusta. Ja ihme että en lyönyt heti aluksi luuria korvaan kun luulin puhelinmyyjäksi. No joka tapauksessa sukkahousut ovat (tietysti) loppu enkä saa niitä. Enkä halunnut mitään korvaavaa tuotetta. Joten lupasivat laittaa sen viisi euroa tilille. Piti siis puhelimessa luetetella tilinumeroni, IBAN-muodossa. On se vaikeaa kun ei voi suoraan vähentää laskusta sitä viittä euroa.

Milloinkahan oikein pääsen työterveystarkastukseen? Taas ovat seuraavat vapaat ajat vasta lokakuun loppupuolella. Mehiläisen nettisivuille oli tullut kiva uusi ominaisuus, Oma Mehiläinen. Sieltä näkee esimerkiksi (vanhojen) labrakokeiden tulokset, ja sepäs olikin kivaa ja informoivaa.

Maanantaina otin todella pitkästä aikaa b-vitamiinia ja ihmettelin kun käsivartta ja jalkaa pisteli. Mutta netin mukaan B6-vitamiini voi aiheuttaa tuollaista. Ja ilmankos tuli yliannostus kun tuossa Pycnogenol Easy Lifessä on mukana myös B6.

Tein viimein iHerb-tilauksen, ja pitäisi tehdä lisääkin. Seuraavaan tilaukseen otan mm. magnesium malaattia. Sen sanotaan auttavan fibromyalgiaan ja krooniseen väsymysoireyhtymään. Viimeksimainitullahan on yhteys endometrioosiin, ja viime aikojen perusteella en yhtään ihmettele. Kuulemma magnesium-öljy olisi hyvä paikallinen apu kipuun ja kramppeihin. Ja lämmittävä eli ehkä kylmät jalatkin tykkäis.

29. elokuuta 2012

Tahtoo epätoivoisesti apua endometrioosiin

Koska en voi enää käyttää keltarauhashormonia (harmittaa että sitä jäi yksi käyttämätön putkilo) endometrioosi-kipujeni hoidossa olin pakotettu etsimään muita vaihtoehtoja. Laitoin iHerbissä hakuun 'endometriosis' ja kyllähän sieltä jotain löytyi.

Pycnogenol eli rannikkomännyn kuoriuute. Olin lukenut tästä tuotteesta aikaisemminkin. Sen luvataan auttavan suunnilleen kaikkiin maailman vaivoihin, mutta enpä tiennyt että myös endometrioosiin, ihan tutkitustikin.

Pakkomielle on pakkomielle, ja ryntäsin heti aamusta Sokokselle katsomaan valikoimaa. Siellä oli kolme eri Pycnogenol-tuotetta. Kahdessa oli epätoivottuja aineita (maissitärkkelys ja maltodekstriini), joten valitsin Pycnogenol Easy Lifen, jota olinkin jo netissä katsellut. Saa nähdä onko mitään vaikutusta mihinkään ja saanko sivuvaikutuksia.


Toinen tuote mihin iskin iHerbissä silmäni on Lady's Mantle. Arvostelujen perusteella vaikuttaa lupaavalta, joten pitää kokeilla. Olen jo pitkään meinannut tehdä iHerb-tilauksen. Tai monta, sillä tullirajat muuttuvat vuodenvaihteessa.

30. heinäkuuta 2012

Tupakkafestarit

Tänään lämmintä 30 astetta eli kesä tuli viimeinkin. Juuri kun kesätyöni alkoivat...Kävin pitkästä aikaa kirpparilla, ei siellä mitään ollut mitä olisi jaksanut raahata kotiin asti. Sokoksella sentään oli puoleen hintaan Urtekramin kamomilla-shampoota. Jo viime viikolla täysin sattumalta huomasin alelaarissa käyttämäni luontaistuotteen: normaalihinta 48 euroa, nyt 29e. Mutta se häipyy nyt ainakin Sokoksen valikoimasta, onkohan tekeminen lopetettu? Veljmiehestä löytyivät uudet Kopparbergin Ahomansikka ja Lakka kevytsiiderit, ja sattuivat vielä olemaan alennuksessa.



Lauantai-iltana oltiin RockCockissa Nightwishin konsertissa. Kun ympärillä jokainen polttaa ketjussa tupakkaa niin lopputulos on muutaman vuosikymmenen edestä passiivista tupakointia. Ei suinkaan vituttanut yhtään, varsinkin kun kotona huomasin että hiukset ja kaikki vaatteet lemuaa tupakalle. Miksi tupakoijat ovat niin itsekkäitä idiootteja? Tuhoavat muidenkin terveyden ja roskaavatkin surutta.

Kappas vaan kun vakituinen postinjakaja oli näköjään palannut töihin tänään. Juuri sopivasti kun iHerbin paketti tuli. Tuuraaja ei olisi varmasti tuonut sitä kotiovelle asti. Oli taas hauskaa kun juuri tilattuani tuli postikulut pois-tarjous.



Viimeksi huhtikuussa tein kaksikin tilausta kun vastaava tarjous oli edellisen kerran.



21. helmikuuta 2012

iHerb-pettymyksiä

Nubian Herbitage on kovasti kehuttu merkki. Kauan yritin tilata iHerbistä jotain heidän rasvaansa mutta aina oli haluamani tuoksuvaihtoehdot loppu. Lopulta tyydyin tähän: Raw Shea Butter Hand Cream with Soy Milk, Vitamin E, Frankincense & Myrrh

Haju on kamala ja kamalan vahva. Voide on ihan liian nestemäistä litkua, joka ei todellakaan kosteuta juuri ollenkaan. Tarvitsen paljon paksumman rasvan käsilleni. Pullokin on vääränmuotoinen, matalampi ja leveämpi olisi parempi.


Paskin kosteusvoide ikinä-palkinto menee Abra Therapeuticsin Green Tea Body Lotionille. Olen jo aiemmin valittanut siitä kuinka tämä firma kehtaa valheellisesti väittää tätä rasvaa parabeenittomaksi, vaikka se ei sitä ole. Mutta itse rasva sitten... Haju on kamala. En ole koskaan aiemmin meinannut oksentaa itseäni rasvatessa, mutta tämän rasvan kanssa se on ollut lähellä kuvottavan tuoksun vuoksi. Oli suuri virhe tilata tämä tuote. En alunperin aikonut tilata tätä, mutta arvostelut iHerbissä saivat minut sortumaan siihen virheeseen.

Miksi edes ajattelin että olisi hyvä idea tai että haluaisin haista vihreältä teeltä?! Hyi hitto. Tämä on tasan yhtä hyvä idea kuin Absolutin teen makuinen vodka. Tosin en todellakaan ole maistanut sitä vodkaa, ehkäpä se onkin parasta ikinä? No ennakko-oletus on toinen.

8. helmikuuta 2012

Epäonnistunut huumekokeilu

Aikuisten yöllisille kauhukohtauksille omistetulla keskustelufoorumilla joku väitti että Gabasta saattaisi olla apua. Tilasin tietysti sitä heti Iherbistä. Laittomasti.

Ensimmäisellä kerralla uskalsin ottaa vain alle puolikkaan tabletin. Minuuttien sisällä alkoi naamaa pistellä. Kuulemma Gaban yleinen sivuvaikutus on kasvojen ja raajojen puutuminen/pistely. Minulla tulee ikävästi jopa tia-kohtaus mieleen, kun kielikin puutuu.

Mitään rauhoittavaa tai rentouttavaa vaikutusta en ole huomannut. Päinvastoin kroppani tuntuu käyvän ylikierroksilla Gaban ottamisen jälkeen. En tiedä johtuuko se henkisistä syistä, Gaban eli hirveän laittoman huumeen ottaminen pelottaa minua.

Annosteluohje on kaksi tablettia kerrallaan. Kertaakaan en ole uskaltanut ottaa yhtä tablettia enempää.

Seuraavana testauslistalla on lesitiini.

17. joulukuuta 2011

Pari karppilöytöä iHerbistä

Minullehan kelpaa vain kaikista tummin suklaa. Pitkään olen ollut vain Lindtin 99% suklaan varassa, jota ei käsittääkseni saa mistään Kuopion kaupasta. Muutama viikko sitten olinkin innoissani kun löysin Päivärannan Alexis-myymälästä 100% Stella-suklaata. Hinta oli kova, 5 euroa.

Vasta äskettäin sitten löysin viimein iHerbistä 100% suklaata. Levy on isompi kuin tuo Stellan ja hinta vain 2.47 dollaria. Eli ensimmäisen kerran voi jopa harkita karppileipovansa jotain suklaista.


Olin kuullut epämääräisiä huhuja merileväpastasta. Nyt ne on todettu tosiksi. iHerbistä löytyy ainakin kolmea erilaista todella vähähiilihydraattista tai pitäisikö sanoa olematonhiilihydraattista pastaa. Korkea paino on vaan ongelma..

Olisin halunnut tilata Sea Tangle Noodle Company, Kelp Noodles mutta eipä ollut varastossa. Piti sitten tilata Fettuccinia.