22. kesäkuuta 2026

Idiootin juhannus

Tarvitsisin lisää caprileggingsejä, mutta Lidlin leggingsit olivat pettymys. Vain isot koot puuvillaisia, muut saisivat tyytyä polyesteriin, ei kiitos. Puuvillapaidat maksoivat vain kolme euroa, ja olin innoissani vaaleansinisestä värivaihtoehdosta. Ostin sekä S- että M-koot. Noh S on liian iso.

 

Mietin mikä elokuva sopisi juhannukseen. Jostain syystä ensimmäisenä tuli mieleen Melancholia. Kävin Citypörssissä etsimässä sitä, ei löytynyt. Vasta kotiin tullessa tajusin että kirjastossahan se olisi ollut.


No lainasin juhannukseksi kaksinpelin Split Fiction. Jouduin uhraamaan Hello Kittyn sen vuoksi, koska kirjastosta saa olla lainassa vain kolme konsolipeliä yhtä aikaa.

 

Lainasin myös vahingossa kirjan jonka olen lukenut aikaisemminkin, Federico Axatin Viimeinen mahdollisuus. Rupesi epäilyttämään että kannen kissa näyttää turhan tutulta. Juonesta ei kyllä ole mitään muistikuvaa.  

 

Joulutee loppui juuri juhannuksena, kun en raaskinut hamstrata koko vuoden tarpeeksi. Eikö muka joulujuttuja aleta myydä jo heti juhannuksen jälkeen? 

 


 

Sunnuntaina Siilinjärvellä ei oikein sujunut. Ensin luulin meneväni S-marketiin, mutta olinkin Lidlissä. Ja sitten mokasin taas S-marketin kassalla huonon kuuloni (korva tukossa) vuoksi. Ei näin nolon ihmisen pitäisi käydä kaupassa.

 

15. kesäkuuta 2026

Esisynttärit

Viimein toisen kesälomaviikon alkaessa aloin editoida ja kirjoittaa toista romaaniani. Siinä on vasta 40k sanaa eli työsarkaa riittää. Ensimmäisenä päivänä vain siirtelin kohtauksia parempiin kohtiin. Ongelmani on se etten ole esikoisromaanini ensimmäisten versioiden jälkeen koskaan kirjoittanut kronologisessa järjestyksessä. Sitten kaikki on yksinkertaisessakin tarinassa ihan sekaisin, ja samat asiat toistuvat monta kertaa.

 

Ensimmäisen viikon saldo 5 käsiteltyä lukua, ihan hyvin. Tavoitteenani on juuri tuo luku per (arki)päivä. 

 

Minähän olen kipuillut tyyliin vuosia kumpaan kategoriaan tämä toinen romaanini kuuluu, romanttisiin vai jännäreihin. Olen aina ajatellut että jos luokittelisin sen psykologiseksi trilleriksi niin lukijat pettyisivät. Mutta mitä enemmän luen ko. kategorian kirjoja... moni niistä on tosi tylsä lopun juonenkäänteitä lukuunottamatta. Että ehkäpä sittenkin... 

 


 

Halusin viettää esisynttäreitä koska en tiedä miten huonovointinen tulen olemaan syntymäpäivänäni. Nyt oli viimeinen mahdollisuus ennen synttäreitä, koska juhannus ei kiinnosta ja vain viikko ennen syntymäpäivää ei myöskään käy. 

 

Kuohuviinipullon kanssa kävi pelottava juttu. Sen korkki irtosi itsekseen kun en edes yrittänyt ottaa sitä pois. 

 

Sääennuste kylmeni koko ajan, rankkasadetta ja tuntuu kuin 8 astetta eli tarvitsee toppahousut? Kesämyrsky prkl. Silti en halunnut antaa periksi. Sää olisi vaatinut talvisukkahousuja ja saappaat. Halusin laittaa päälle (uuden eli Sellpystä tilatun 3,50 euroa maksaneen käytetyn) kesämekon, kesäsukkahousut ja kesäkengät.

 

Vuosi sitten en halunnut lähteä syntymäpäivänäni minnekään koska sää oli niin kylmä. Kai siinä on se ero että silloin olisi ollut pakko mennä Albatrossiin. 

 

Mutta eipä minulla onneksi ollut nyt missään vaiheessa kylmä, ja vältyimme sateeltakin. Tällä kertaa Gloriassa oli paremmat musiikit, ja saatiin tanssia paljon. Juuri kun oli tarkoitus lähteä pois baarista että ehdittäisiin viimeiseen bussiin alkoi soida Scooterin How much is the fish, ja olihan se pakko tanssia. Silti ehdittiin bussiin, jäi vielä kaksi minuuttia aikaa.

 

Heräsin puoli seitsemän aikaan koska sydän hakkasi, ja Jukola oli vielä menossa. Sen tietää etukäteen että Stora Tuna voittaa aina. 

 

Aamulla oli kipeytynyt vasen lonkka ja oikea pakara. Sen siitä saa kun vanha nainen haluaa tanssia.

 


 

 

Minkähän pelin ostaisin itselleni synttärilahjaksi? Petit Island on tarjouksessa 6 euroa, ei ehkä aiemmin ole ollut koskaan niin halpa. Se on lyhyt peli, eli ei kiinnosta maksaa paljoa. 

 

9. kesäkuuta 2026

Kesäloman alku

Kesäloman alkamisen kunniaksi endokivut jäivät päälle MM-kisojen finaalin jälkeen, ja pahenivat sitten. Kovat kivut kyljissä jotka pahenivat pystyasennossa, ja pelkäsin jo etten pääse kirjastoon hakemaan varattua peliä.

 

Lupasin talvella itselleni että jos en saa töitä kesään mennessä lopetan opinnot. No, en ole saanut töitä, enkä ole vielä lopettanut koulua.

 

Ja herää sekin kysymys että mitä töitä edes pystyisin tekemään nykyään. Seisomatyötä en missään nimessä, olisin tunnin jälkeen valmis sairaseläkkeelle.

 


 

Vuosi sitten onnistuin missaamaan RE9:n julkistuksen. Tällä kertaa katselin Summer Game Festiä, ja näin kun first person modessa katseltiin jotain mummelia ja tirkisteltiin ovisilmästä. Menin tekemään jotain muuta, ja näin sitten kun näytettiin nimeä Veronica, ilman Resident Eviliä. Ajattelin siis että on tulossa peli nimeltä Veronica, vaikka se vähän oudolta vaikuttikin. Vasta 12 tuntia myöhemmin sain sattumalta tietää että tuo todellakin oli Resident Evil Code Veronican remaken julkistus! Siis mitä hittoa? First person? Ei kiitos. Ja silti toiveeni toteutui. Toivoin eniten juuri Code Veronican remakea koska Claire on suosikkihahmoni. Tosin olen pelannut Code Veronican läpi vain kerran. Tuossa pelissä on upea intro, mitähän pooppia saadaan tällä kertaa?

 

Alan olla kyllästynyt kaikkiin lukemiini kirjoihin. Luin Lucy Scoren 550-sivuista kirjaa Things we never got over kun totesin että ei kiitos, ja minulle harvinainen DNF. Olen kai lukenut liikaa romanttista paskaa, kun tuntuu siltä että kun on lukenut yhden niin on lukenut ne kaikki. Enää siis vain jännäreitä minulle. Tosin minun pitäisi saada tietää jotain uusia kirjailijoita. Sandra Brownin romanttiset jännärit ovat parhautta, mutta olen lukenut kaikki kirjastossa olevat.   

 

Katselin Youtubesta NKOTB:n viime kesän Las Vegasin konserttia. Siellä ne esiintyvät tänäkin kesänä... 

 

5. kesäkuuta 2026

Kissani Kalin muistopäivä

Tänään olisi ollut Kalin syntymäpäivä. 

 

Kali oli ainoa kissa jota käytettiin ulkona, koska muille se oli liian pelottavaa.

 


 


 


 


 

Kissapeliin Little Kitty, Big City on tullut päivityksiä. Nyt pitäisi kai olla mahdollista valita kissan ulkonäkö jo ennen pelin alkua (edit: ei ole), vielä huhtikuussa niin ei ollut. Mutta kaikista kissoistani Kalin näköisen kissan luominen on vaikeinta. Ja 12.6. asti pelissä on asunnossa kissalle synttärilahja, joten pakkohan se on käydä tsekkaamassa.