29. joulukuuta 2023

Unipäiväkirjani 2023

Muiden unet eivät kuulemma kiinnosta ketään. Siispä sitäkin suuremmalla syyllä tässä kuvauksia vuoden 2023 oudoimmista ja mieleenpainuvimmista unistani. Nuorimmasta vanhimpaan.

 


 

Oudonmallinen litteä ja leveä lentokone oli koelennolla, mutta putosi sitten nokka alaspäin maahan. Jotain pahempaakin oli tekeillä, maailmanloppu oli tulossa mutta siitä ei moni tiennyt. Perheeni haluttiin vangita jotta emme levittäisi tietoa. Yritin puhumalla saada vangitsijani vapauttamaan minut. Että on liian myöhäistä joka tapauksessa, että kohta kaikki saavat tietää kuitenkin. 


Ällöttävässä unessa silmäluomeni irtosi. Yritin epätoivoisesti laittaa sen takaisin ja saada sen pysymään. Mutta ei, lääkärin piti ommella se takaisin kiinni. Mietin surkeana miten voin jatkossa puhdistaa silmäni kun eihän luomeni näköjään sellaista rääkkiä enää kestä.

 

Olin F13-pelin Adam. Unen lopussa lensin ympäriinsä liitopuvun avulla ja kurkin ihmisten koteihin. 


Yritin tappaa kissani Ollen hakkaamalla sitä selkään sorkkaraudalla, sen oli tarkoitus olla armomurha. Mutta ei se vaan kuollut joten oli pakko jättää se henkiin entistäkin heikommassa kunnossa. Se ei ollut vihainen minulle, antoi silittää. Karmea uni. 

 

 

Unen lopussa olin menossa Myytinmurtajien pitämälle oppitunnille. Yritin paeta paikalta hiipimällä ottamaan takkini ja kenkäni ja lähtemällä ne kädessäni pois. Minua kuitenkin seurattiin ja yritin sanoa että haluan olla yksin koska traumatisoiduin siitä mitä minulle unessa aiemmin tapahtui. Ja mitä minulle tapahtui? Olin hengenvaarallisessa valokuvaussessiossa johon liittyi semmoinen katujyrä/asfaltin tasoituskone. Minulla oli jostain syystä olkavarren ympärillä piikkilankaa ja sitä alkoi joutua katujyrän alle. Valokuvaaja yritti pelastaa henkeni sahaamalla käteni poikki sillä piikkilangalla, mutta onneksi lopulta selvisin pelkällä haavalla olkavarressani. 


Olin töissä Resident Evilin Umbrellalla. Tuli käsky evakuointiin, ja yritin päästä kotiin mutta en löytänyt sitä kauppakeskusmaisesta pilvenpiirtäjästä. Kohtasin erään miehen joka kysyi olenko tehnyt töitä zombiviruksen parissa. En vaan retroviruksen. Mies sanoi että zombivirus on se retrovirus...! 


Olin menossa Havaijille ja jotenkin onnistuin pääsemään sinne lentämättä. Mutta perillä odotti ikävä yllätys, pakollinen lyhyt ja paikallinen lento. Heräsin lapsuudenkodin makuuhuoneessani ja kysyin veljeltäni joko olemme laskeutuneet. Veli valehteli että ei, oikeasti olimme jo onnellisesti ja hengissä perillä. Näen siis usein lentokoneisiin ja lentämiseen liittyviä painajaisia, oikeasti en ole koskaan ollut lentokoneessa.


Kaverini härkki ampiaispesää, mutta ampiaiset luulivat että minä olen syyllinen ja kävivät päälleni. Ampiaisia tunki koko ajan nenääni ja yritin epätoivoisesti saada niitä pois sieltä.

 



Olin menossa leffaan ja autoin toista leffaanmenijää etsimään maasta pudonnutta elokuvalippua. Lippu löytyi ja oli Barbie-teeman mukaisesti vaaleanpunainen, mutta se oli silti Screamiin jonnne olin itsekin menossa. Olin iloisesti yllättänyt että joku muukin menee katsomaan Screamia eikä niitä kahta muuta. 


Minut huumattiin ja niskaani laitettiin jotain. Tiesin että minua haluttiin käyttää itsemurhaiskuun julkisella paikalla. Ajattelin että minun täytyy mennä yksin metsään räjähtämään siellä. Mutta sitten juttu saatiin pois niskastani, ja pahiksille järjestettiin väijytys. Olin parvekkeen kaiteen takana piilossa. Lähdin muiden tavoin jahtaamaan karkuun yrittäviä pahiksia kun kello soi. 


Venäjä hyökkäsi Kuopioon. Tiputti hävittäjiä tyyliin pihallemme. Unen lopussa sanoin että tämä on pahempaa kuin painajaisessa, onkohan tämä unta?

 



Juttelin Hengenvaarallisesti lihava-sarjan tohtori Now'n kanssa Suomen ja USA:n lääkärikoulutusten eroista. (ja "tietämykseni" aiheesta on tietysti sarjasta Teho-osasto

 



Kuuluin Kovan lain poliiseihin. Jakso oli jo loppumassa ja kaiken piti olla selvää kun poliisiasemalle tuli vieras aseen kanssa. Ei hän sillä mitenkään uhkaillut mutta ihmettelin miten hän oli päässyt turvatarkastuksesta läpi sen kanssa. Sanoin hänelle että hänet ammutaan jos hänet nähdään aseen kanssa ja otin sen. Vein aseen turvatarkastukseen poliisille joka otti sen käteensä ja ampui sillä minua vahingossa rintaan. Tuo tumpelo poliisi yritti soittaa ambulanssia mutta ei onnistunut. Kaaoksessa aseen tuonut tyyppi aloitti panttivankitilanteen ja aikoi ampua minut ja yritin puhumalla estää sen. "Eikö me olla kavereita kun estin sen että sinut olisi ammuttu" jne. 


Lentokoneita tippui maahan jatkuvasti. Lentäjien tavoitteena oli tappaa mahdollisimman paljon maassa olevia ihmisiä. Ensimmäisen koneen näin kodin ikkunasta osuvan viereiseen lähiöön. Viimeinen osui lentokentälle. Onnistuttuani väistämään sen yritin päästä pois lentokentältä, mutta en tietenkään löytänyt uloskäyntiä. 

 



Paettiin Nurse Jackien mieshoitsun kanssa rasittavaa pyörätuolipotilasta. Ensin mentiin hissillä neljänteen kerrokseen, ja sitten toisella hissillä katolle. 


Kuuluin Tom Cruisen Mission Impossible-porukkaan. Meidän piti hypätä tosi pitkä hyppy ilman laskuvarjoa, laskeutumispaikkana oli vesiallas jossa olikin sitten tietysti anakondia. Mutta taitavana MI-tyyppinä pistin tietysti anakondan kirjaimellisesti solmuun.


Joku mies kuristi minua. Paikalla oli muitakin ihmisiä ja pyysin heidän apuaan, mutta he olivatkin samassa juonessa mukana. 

 



Olin yöllä nukkuessani ostanut Twitchissä 40 gift subia. Striimi oli ollut päällä sängyssä olevalla tabletilla ja olin nukkuessani vahingossa painellut nappeja. Itkeskelin koska tiesin etten saisi rahoja takaisin vaikka kuinka yrittäisin Paypalille selitellä. Vasta unen lopussa paljastui että veljeni olikin syyllinen, hän oli katsonut striimiä yöllä tabletiltani.


Ei kommentteja: