30. heinäkuuta 2015

Toivelistalla juuri nyt

Meillä on jo jonkin aikaa ollut uusi telkkari, eivät nimittäin saaneet vanhaa enää korjattua. Minun käytössäni telkkari ei näköjään kestä edes takuuaikaansa eli kahta vuotta. Uusi tv on Sonyn 40-tuumainen, kun edellinen eli hajonnut oli Philipsin 32-tuumainen.

Minulla on myös "uusi" tietokone eli Giggelin entinen. Tuntuu oudolta kun nettisivut latautuvat heti eivätkä vasta vuoden päästä. Puhumattakaan siitä että pystyy jopa katsomaan videoita selaimessa.

Pyykinpesukoneessa lakkasi taas yksi ohjelma toimimasta. 60 asteen ohjelmista ainoa joka enää toimii on "päivittäispesu", eli tarpeeksi puhdasta pyykkiä ei varmasti tule. Eli kohtapuoliin pitää ostaa uusi kone. Tässä nykyisessä on jo vuosia toiminut yhä harvempi pesuohjelma.

Haluaisin (edelleen) uuden patjan ja matalan tyynyn. Myrkyttömiä sellaisia lienee mahdotonta löytää. Nykyinen vaahtomuovipatjani on muutaman vuosikymmenen vanha, ja sen päällys alkaa olla jo aika pahasti hajalla. Jotkut futonit ehkä olisivat myrkyttömiä, mutta ne ovat kai aika kovia ja minä haluan pehmeän patjan. Ja futoniko laitetaan suoraan lattialle?

Nettikauppa on24.fi:stä löytyy pari potentiaalista patjavaihtoehtoa. Uutena valikoimaan sitten viime näkemän on tullut "ekologinen" puuvillapatja, mutta se on valitettavasti joustinpatja. Sellaista minulla ei ole koskaan ollut enkä haluaisi nytkään.


Sitten olisi lateksipatja. Sellaista katselin jo aikaisemminkin viime vuonna, mutta ei se minun muistini mukaan noin kallis silloin ollut? 436 euroa. Luonnonkumin väitetään olevan myrkytön patjavaihtoehto, joten siksi se pääsee harkintalistalle. Ja sinne myös jää?


Mutta miten muka uskaltaisi laittaa monta sataa euroa nettikaupan patjaan? Kävisi kuitenkin niin että uusi patja olisi epämukava ja kipeyttäisi selän. Puhumattakaan niistä uuden patjan myrkyistä, joita näissäkin varmaan olisi.

Ja jo pitkään olen haaveillut Ruskovillan luomuvillaisesta petauspatjasta. Ruskovillan aikuisten tyynyhän minulla on. Harmi ettei heidän lasten tyynynsä vaikuta mitenkään matalalta.

Matalia untuvatyynyjä olisi esimerkiksi Elloksella ja Joutsenella. Joutsenen korkeampi tyynyhän minulla on jo. Mutta mikä vaihtoehto olisi se oikeasti matalin? Kuvista on vaikea päätellä mitään. Paitsi että liian korkeilta näyttävät kaikki. Ja koska erikseen ei mainita mitään niin Elloksen tyynyn höyhenet ovat varmasti epäeettisiä toisin kuin kalliimmalla Joutsenella. (kuvassa Elloksen tyyny)

Ei kommentteja: