30. syyskuuta 2013

Breaking Badin viimeinen jakso

Suhteeni Breaking Badiin oli lyhyt mutta intensiivinen, ja nyt se on loppu. Aivan liian pian. Näin viimeisestä jaksosta unta kahtena yönä. Ensimmäisessä Jesseä ei näkynyt kuin pari sekuntia lopussa ja hän jäi vangiksi kokkaamaan methiä, ja toisessa oltiin louhoksella kuten kirjassa (Kateus) jota luen parhaillaan.

Breaking Badin viimeiset kaksi jaksoa olivat aika turhia, sen kolmanneksi viimeisen parhauden jälkeen. Toivoin että Jesse ei kuolisi mutta ajattelin ettei hän varmaan mitenkään voi hengissä säilyä. Niinpä aloin ajatella että Jessen onkin parempi tai pakko kuolla, hän on tehnyt tai aiheuttanut niin hirveitä asioita ettei voisi elää niiden kanssa. (Ihan niin kuin Prison Breakin Michaelinkin oli parempi kuolla.) Ja sitten kun Jesse selvisikin hengissä niin olenko jopa pettynyt?

En vaan ymmärrä Walterin mielenmuutosta. Ensin halusi tapattaa Jessen silmiensä edessä mutta sitten pelastikin hengen. Tietysti Jessen kohtalo on avoin, jokainen voi kuvitella mitä haluaa mitä hänelle tapahtui seuraavaksi. Vihaajien mielestä Jesse ajoi rotkoon tai peräti Brockin päälle... lol.

Noh Breaking Badin loppu oli kuin lahjapaperiin kääritty paketti faneille. Kaikki päättyi niin kuin suurin osa faneista toivoi, ei ollut mitään yllätyksiä. Walt tappoi natsit ja pelasti Jessen, Jesse tappoi Toddin, Lydia sai risiiniä. Ja tietysti Walt kuoli.

Breaking Bad: The Complete Series DVD tahtoo!! Tuo julkaistaan marraskuun lopussa, mutta milloin lie suomitekstitetty versio?

24. syyskuuta 2013

VHH on terveellisin ruokavalio

Ja laihduttavin.

Ruotsin terveysviranomaiset: karppaus tehokasta ja turvallista
Karppaaminen ei vaarallista sydämelle
Mikähän IHME on syynä siihen että tästä ei ole suomeksi uutisoitu? Viime viikonlopun Savon Sanomissa oli etusivulla asti ja monta kertaa voin tappavuudesta, ja vain koska eräs Saviksen pääjehuista on naurettavan karppaus-vastainen. On varmaan kivaa piilottaa päänsä Puskaan? "Tarvitaan uusi Pohjois-Karjala projekti." Voi Jeesus.

Vain sokeri pois ruokavaliosta - naisen paino tippui 110 kiloa
Tuokin uutinen on pilattu suomalaisella näkökulmalla.

Vatsakivuista eroon viljattomalla ruokavaliolla


EDIT: Iltasanomat heräsi
Ruotsalaisasiantuntijat selvittivät totuuden: Karppaus on ylivoimaisesti nopein tapa laihduttaa!

23. syyskuuta 2013

Dexterin loppu

REMEMBER THE MONSTERS

Tämä postaus sisältää juonipaljastuksia Dexterin kaikkien aikojen viimeisestä jaksosta!

Spoilerit olivat oikeassa: Debra kuolee. Aivokuolee veritulpan takia leikkauksensa jälkeen ja Dexter irrottaa töpselin seinästä. Dexter tappaa Saxonin. Dexter hautaa Debran ruumiin mereen. Dexter lavastaa oman kuolemansa, Slice of life tuhoutuu myrskyssä. Hannah ja Harrison pakenevat Argentiinaan. Lopussa Dexter elää yksinäisyydessä tukkirekan kuljettajana. Totuus Dexteristä ei paljastu kenellekään. Eli kahdeksan vuotta elämästäni meni hukkaan.

Debran kuoleman arvasi jo näistä kuvista asti, ei ruumis voinut olla kenenkään muun kuin Debin. Onneksi 'Quinn on uusi Dexter' ei toteutunut. Aika typerää ettei Dexter tappanut oikeasti itseään. Mutta ehkäpä parempi rangaistus hänelle on elämä yksin, ilman poikaansa ja Debraa sekä tietoisuus kaikesta mitä on tehnyt, tuhonnut ja tappanut.

Michael C. Hall on kuulemma samaa mieltä kuin minä, hän on sanonut että Dexterissä käytettiin liikaa materiaalia toiseen kauteen. Dexterin ruumiiden löytymisen olisi pitänyt olla vasta viimeisen kauden juonikuvio! Mutta Dexterin olisi ehdottomasti pitänyt jäädä kiinni tekosistaan, tunnen itseni petetyksi kun niin ei käynyt.



20. syyskuuta 2013

Diabetes - ei kiitos!


Lars-Erik Litsfeldt: Diabetes ei kiitos!

Tässäpä taas luettavaa diabeetikoille, esi-diabeetikoille tai muuten vaan lihaville. Valinta on sinun: Hiilihydraatit vai terveys/hoikkuus?


On terveellisempää olla normaalipainoinen eikä sairastaa diabetesta kuin olla ylipainoinen diabeetikko. Silti karppaamalla hankittu terveys on aina erittäin epäterveellistä! Näin Suomessa vuonna 2013.

Miksi lihot etkä laihdu? Insuliini estää rasvan palamisen ja edistää rasvan kertymistä elimistöön.

Ihmiselimistö tuottaa tyydyttynyttä rasvaa solujen seinämien rakennusaineeksi. Odotan sitä milloin äidinmaito todetaan laittomaksi, siinähän on sitä pahaa kovaa eläinrasvaa?! Kasvirasva-korvikkeita kaikille lapsille!

Diabeetikko tulee ajan myötä yhä sairaammaksi vaikka hoitaisi itseään hyvin. Lopulta joutuu väistämättä aloittamaan pistoshoidon ja sitten saa diabeteksen sivuoireita. Tämä on niin sanottu diabeteksen "normaali taudinkulku". Mutta tältä voi välttyä. Vastoin yleistä käsitystä kakkostyypin diabeteksesta on mahdollista parantua. Parantavan lääkkeen nimi on vähähiilihydraattinen ruokavalio.


Lääketeollisuuden tavoitteena on pitää diabeetikko mahdollisimman kauan hengissä, mutta tarkoituksena on samalla ylläpitää sairautta. Lääketeollisuus ei todellakaan halua diabeetikon parantuvan! Heillä on tavoitteena pitkäaikainen asiakas, eikä siksi esimerkiksi parannuskeino tai rokote diabetekseen ole toivelistalla.

Viralliset suositukset tekevät sinusta entistä sairaamman. Kuvassa erään diabeetikon verensokeriarvot suositusten mukaisella ruokavaliolla sekä vähähiilihydraattisella (alempana):




Näin yksinkertaista se on: Sokerista sairastuvan ei pidä syödä sokeria.

Kuinka monta jalkaa joudutaan amputoimaan ennen kuin ruokavaliosuosituksia muutetaan?