6. marraskuuta 2023

Kokoontaitettava kuntopyörä?

Työni loputtua lyhyessä juoksussa rahaakin enemmän on mietityttänyt fyysinen kuntoni. Työni oli fyysisesti raskasta ja sen ansiosta olen pysynyt edes jonkinlaisessa (lihas)kunnossa. En haluaisi joutua samaan jamaan jossa olin 20 vuotta sitten, mutta olen tosi laiska liikkumaan vapaaehtoisesti.

 


 

Olen haaveillut kuntopyörästä, mutta tähän asuntoon sellaista ei mahdu. Niinpä haaveilin kokoontaittuvasta kuntopyörästä, mutta ajattelin että sellaisia ei ole olemassa. Mutta kylläpä niitä on. Alle satasella saisi taitettavan kuntopyörän joka vieläpä painaa alle 10 kiloa, joten saattaisin melkein jaksaa siirrellä sitä itse.

 

Katselin erästä taitettavaa kuntopyörää Hobby Hallista. Mutta nyt on ollut todellisia vaikeuksia Hobby hallin ostoskorin kanssa koska se tyhjenee jatkuvasti. Oikeasti vaikkapa vain puoli tuntia sitten ostoskoriin lisätty tavara katosi siitä. Siitä ei edes ole montaa vuotta kun tilattiin Hobby hallista, enkä muista että silloin olisi ollut tällaista ongelmaa. Kokeilin jopa kahdella eri selaimella, ja molemmissa katosi tavarat Hobby Hallin ostoskorista. Harmi sillä Hobby hallista saisi paljon kaikkea muutakin kivaa, kuten vaikkapa ihania eläinaiheisia pussilakanoita (tämä marsu minulla on jo) ja kissoille Orijenia montaa muuta kauppaa halvemmalla.

 



Luin kaavailemani kuntopyörän arvosteluista että siinä ei kuulemma ole tarpeeksi vastusta. Sitä minä vähän pelkäsinkin. Oikeastaan haluaisin mieluummin crosstrainerin, mutta niitä ei ole kokoontaitettavina, ne maksavat enemmän ja painavat liikaa.

 

Mutta ongelma on tietysti että se haluan lihaskuntoa (jalkoihin), en aerobista rasitusta joka ei edes enää ole minulle juurikaan mahdollista pallean/keuhkon endon takia. Että muutenkaan kuntopyörä ei välttämättä ole se minulle sopivin laite. Ehkä joku stepperi sopisi minulle paremmin, en tiedä.


Tällä asialla alkaisi olla vähän kiire, sillä talvi on törkeästi taas saapunut eikä kiinnostaisi mennä ulos hengenvaaralliseen liukkauteen ja lumeen.

 



Ei kommentteja: