24. joulukuuta 2020

Joulu on peruttu

En saanut Citymarketista tilaamaani kinkkua, joten joulu on pilalla ja joudun joulun kunniaksi näkemään nälkää.

 

Joulukynttelikkö lakkasi toimimasta kokonaan aatonaaton kunniaksi. Olle pudotti ja hajotti pirstaleiksi led-enkelini.

 

Ostettiin paperinen joulukuusi, kun aateltiin ettei kissat halua syödä sitä. Kissathan syö aidon kuusen ja Tapsa on hulluna muoviseen kuuseen. No väärässä oltiin, Olle oli heti paperisen kuusen kimpussa. Laitoin kuusen korkealle, mutta en tarpeeksi korkealle sillä Olle tiputti sen heti. Laitoin kuusen vieläkin korkeammalle ja sen jälkeen vain minä olen tiputtanut sen. Montako kertaa minun muka pitäisi laittaa koristeet kuuseen uudelleen?

 

En ole siivonnut, lattiat on törkyiset, uuni on rasvaräjähdyksen jäljiltä käryävässä kunnossa. En ole leiponut Runebergin torttuja. Joulutablettini on mönjässä eli portviinikastikkeessa.


No hail satan nyt kummiskin (sain eilen kaksi kertaa numerokoodin 666). Jotenkin tuntuu siltä että ensi vuodesta tulee vieläkin hirveämpi kuin tästä.

 

Ps. Viime jouluna Tapsa lähes kuoli.

18. joulukuuta 2020

Supernaturalin loppu

SISÄLTÄÄ JUONIPALJASTUKSIA


15 kautta ja 327 jaksoa myöhemmin. Sub alkoi viime sunnuntaina näyttää Supernaturalin viimeisiä jaksoja, mutta Viaplay ehti ensin kun viimeinen kausi tuli sinne tällä viikolla ja pystyin katsomaan sitä kautta kuusi viimeistä jaksoa. Ei siinä kestänyt kuin kaksi yötä/aamua. En nukkunut viime yönä juurikaan ja silmäluomi on vieläkin turvoksissa itkemisen jäljiltä. Itkin niin että naama oli ihan räässä.

 

Sain mitä toivoin, mutta se olikin hirveintä ikinä. Toivoin erityisesti Samille normaalia elämää ja perhettä. Ne hän sai, mutta mihin hintaan? Dean se pääsi helpolla kuolemalla ja pääsemällä taivaaseen, mutta Sam joutui kitumaan ja kärsimään koko pitkän elämän ilman Deania. En voi kuvitella karmeampaa kohtaloa hänelle.

Miksi toiseksiviimeisen jakson loppuun oli laitettu muisteluita vanhoista jaksoista ja ajaminen auringonlaskuun? Se olisi ollut täydellinen loppu sarjalle, avoin ja onnellinen. Mutta ei, kaikki piti pilata vielä viimeisellä jaksolla.

 

Kaiken piti olla lopullista vain siksi että sarja loppui. Normaalisti Sam olisi etsinyt ja löytänyt keinon Deanin palauttamiseksi henkiin. Ja vähintäänkin Jack olisi voinut sen tehdä. Ärsytti pelkästään sekin ettei Samin ensireaktio ollut ambulanssin kutsuminen. Mutta koska sarja loppui Dean hyväksyi mukisematta kuolemansa ja Samin täytyi tuikata Dean tuleen.

 

Enkä edes aloita Castielista, joka yhtäkkiä löysikin onnen... Deanista. Ja uhrasi itsensä Deanin puolesta ihan turhaan koska Dean kuoli kohta kuitenkin.


Yhdellä tapaa täydellinen lopetus sarjalle olisi ollut se jos veljekset olisivat molemmat kuolleet viimeisessä taistossa. He olisivat huomanneet että kun Chuck ei enää kirjoita heidän tarinaansa ja onnellisia loppuja heille, että he ovatkin aivan surkeita tappelemaan pahiksia vastaan eivätkä selviä hengissä ilman Chuckin avustusta. Koko sarjan ajan he selvisivät aina vain onnella.

6. joulukuuta 2020

Vesiautomaatti kissoille

Jo kaksi Ollen sisarusta on kuollut munuaisvaivoihin, ja nyt Ollen isälläkin on diagnisoitu munuaisten vajaatoiminta. Onko näissä kissojen munuaisjutuissa siis jotain perinnöllisyyttä?

 

Kolmesta kissastani Kali juo ylivoimaisesti eniten. Erityisesti kuivaruoan syönnin jälkeen se istuu tiskialtaassa odottamassa vesihanan avausta. Olle sen sijaan vaikuttaa usein haluavan vettä mutta ei kuitenkaan sitä sitten juo.

 

Rupesin sitten haaveilemaan vesiautomaatista kissojen joululahjaksi. Mutta mikä Zooplussan vesiautomaateista on se oikea? Suurin osa on muovisia, mutta on muutama keraaminenkin ja yksi teräksinen. Arvosteluiden perusteella joissakin vesiautomaateissa on ongelmana vaikea kokoaminen, osien eriparisuus ja jopa pumpun vaikea asettelu. Ja sama tuote voi arvostelijasta riippuen olla joko äänekäs tai hiljainen. Eli ota näistä sitten selvää?

 

Cat Mate-vesiautomaatti on muovinen (BPA-vapaa), halpa, sen osat voi pestä astianpesukoneessa ja siinä on monta tasoa joilta juoda. Ja on muuten tosi hiljainen, lähes äänetön.

Parin viikon käytön jälkeen olen nähnyt vain yhden kolmesta kissastani juovan automaatista. Ja se yksi on tietysti... Kali. Eli tuli todistettua sekin että vanha kissa oppii uusia temppuja. Ja minua jostain syystä naurattaa kun Kalilla on leuka märkänä.



Ps. Kalin pissiongelma ei ole ainakaan toistaiseksi jatkunut.

28. marraskuuta 2020

Perjantai on peruttu ja muuta paskaa

Tuli valehdeltua heti otsikossa. Luvassa on kusta, ei paskaa (vielä?).


USA:n presidentinvaalipäivänä eli tiistaina 3.11. pudotettiin uutispommi. F13-pelin serverit suljettaisiin lopullisesti myöhemmin marraskuussa. Ja vain kolme päivää myöhemmin perjantaina ilmoitettiin että kyseinen maailmanloppupäivä olisi jo seuraavana tiistaina. Eli servereiden sulkemisesta kerrottiin lopulta vain viikkoa ennen!



Se viikko meni pelatessa, ihme että terveys kesti. Mutta maailmanlopun jälkeen ei enää kestänytkään. Heti keskiviikkoiltana alkoivat kovat endokivut jotka kestivät kymmenisen päivää. Meni jo taas usko että olo vielä joskus paranisi. Kovasti haluaisin lääkäriin ja ultraan, mutta korona. Eihän minulla ole koskaan missään tutkimuksissa näkynyt mitään, mutta aina pelottaa että oireiden taakse lopulta kätkeytyy jotain vakavampaa. Ja pelottaa että iskee nyt ilmarinta tai pahempaa. Jos joutuu menemään päivystykseen hengenahdistuksen takia niin mikäköhän on diagnoosi? Sinne vaan flunssaoireisten joukkoon.

Kun kivut hellittivät hetkeksi, iski flunssanpoikanen. Jo kolmas tänä syksynä. Ihmettelen miten voin tulla jatkuvasti kipeäksi tällä eristäytymisen asteella. Olen voinut saada tartunnan suunnilleen vain hissistä/rappukäytävästä tai ruokatarvikkeiden pinnoilta. Tosin tämä viimeisin tuli varmaan eräältä idiootilta jonka oli ihan pakko saada pälättää turhasta päin naamaani kahteen eri otteeseen, ja myöhemmin kuulin tuon törpön yskivän. Mikä näitä turhan puhujia vaivaa? Aivosolujen puute kai. Näinä aikoina ei puhuta päin naamaa tuntemattomien kanssa ellei ole aivan pakko. Toisaalta tietty oma mokakin kun en näköjään kehtaa ottaa askeleita taaksepäin.

Sittenpä sängystä löytyi kissankusta, Kali ilmeisesti ollut asialla. Heti iski tietysti huoli onko sillä jotain fyysistä virtsaongelmaa, mutta ei ehkä siltä vaikuta. Saattaa olla että Kalin henkinen pissiongelma on palannut. Minkäs teet kun elämä kissa"kavereiden" kanssa on perseestä. Sitten vaan oottelemaan milloin ilmestyy taas paskaa tyynylle.