28. marraskuuta 2020

Perjantai on peruttu ja muuta paskaa

Tuli valehdeltua heti otsikossa. Luvassa on kusta, ei paskaa (vielä?).


USA:n presidentinvaalipäivänä eli tiistaina 3.11. pudotettiin uutispommi. F13-pelin serverit suljettaisiin lopullisesti myöhemmin marraskuussa. Ja vain kolme päivää myöhemmin perjantaina ilmoitettiin että kyseinen maailmanloppupäivä olisi jo seuraavana tiistaina. Eli servereiden sulkemisesta kerrottiin lopulta vain viikkoa ennen!



Se viikko meni pelatessa, ihme että terveys kesti. Mutta maailmanlopun jälkeen ei enää kestänytkään. Heti keskiviikkoiltana alkoivat kovat endokivut jotka kestivät kymmenisen päivää. Meni jo taas usko että olo vielä joskus paranisi. Kovasti haluaisin lääkäriin ja ultraan, mutta korona. Eihän minulla ole koskaan missään tutkimuksissa näkynyt mitään, mutta aina pelottaa että oireiden taakse lopulta kätkeytyy jotain vakavampaa. Ja pelottaa että iskee nyt ilmarinta tai pahempaa. Jos joutuu menemään päivystykseen hengenahdistuksen takia niin mikäköhän on diagnoosi? Sinne vaan flunssaoireisten joukkoon.

Kun kivut hellittivät hetkeksi, iski flunssanpoikanen. Jo kolmas tänä syksynä. Ihmettelen miten voin tulla jatkuvasti kipeäksi tällä eristäytymisen asteella. Olen voinut saada tartunnan suunnilleen vain hissistä/rappukäytävästä tai ruokatarvikkeiden pinnoilta. Tosin tämä viimeisin tuli varmaan eräältä idiootilta jonka oli ihan pakko saada pälättää turhasta päin naamaani kahteen eri otteeseen, ja myöhemmin kuulin tuon törpön yskivän. Mikä näitä turhan puhujia vaivaa? Aivosolujen puute kai. Näinä aikoina ei puhuta päin naamaa tuntemattomien kanssa ellei ole aivan pakko. Toisaalta tietty oma mokakin kun en näköjään kehtaa ottaa askeleita taaksepäin.

Sittenpä sängystä löytyi kissankusta, Kali ilmeisesti ollut asialla. Heti iski tietysti huoli onko sillä jotain fyysistä virtsaongelmaa, mutta ei ehkä siltä vaikuta. Saattaa olla että Kalin henkinen pissiongelma on palannut. Minkäs teet kun elämä kissa"kavereiden" kanssa on perseestä. Sitten vaan oottelemaan milloin ilmestyy taas paskaa tyynylle.

31. lokakuuta 2020

Halloween on peruttu

Tänä vuonna Halloween on lauantaina täysikuun aikaan, mutta menee täysin hukkaan. Kiitos Kiina. Kiitos lentoyhtiöt. Kiitos matkustelijat. Kiitos Suomen hallitus. Uudessa-Seelannissa asiat on toisin.




Katsoin eilen alkuperäisen Pet Semataryn, se on niin moninkertaisesti karmea leffa. Church, Pascow, Zelda, Gage... Gage särkee aina sydämeni. 


Ps. En ole juonut yhtään Caipiroskaa helmikuun jälkeen. Siinä faktassa on kauhua kerrakseen!

29. lokakuuta 2020

Peli: Vampyr

Ja mä vaan mietin kenet tapan seuraavaksi...

 

Haaveilin pelistä Vampyr jo ennen kuin se ilmestyi. Monta kertaa harkitsin sen ostamista tarjouksesta, mutta onneksi en tehnyt niin sillä Vampyr on Playstation plussan lokakuun 2020 peli. 

 

Tohtori Jonathan Reid palaa ensimmäisestä maailmansodasta ja joutuu brutaalin hyökkäyksen kohteeksi. Kuka on syyllinen hänen uuteen verenhimoonsa?


Vampyr on pelottavan ajankohtainen peli. Se sijoittuu espanjantaudin aikaiseen Lontooseen, jossa tosin leviää influenssan lisäksi pahempikin epidemia. 

Vampyr on hyvin buginen peli. Mitä pidemmälle pelissä etenee sitä useammin se kaatuu ja jäätyy, pahimmillaan monta kertaa peräkkäin. Todella turhauttavaa. Onneksi en maksanut tästä pelistä, en muista että olisi koskaan aiemmin tullut vastaan yhtä pahasti kaatuilevaa peliä. 

Ärsyttävää on myös pelin alkupuolella tehdä pitkä matka sivutehtävän perässä vain tajutakseen perillä että tarvittavalle alueelle ei vielä pääse. LOCKED LOCKED LOCKED

 

PS. Sony on tehnyt todella ikäviä muutoksia Playstation storeen. Itseeni iskee eniten toivelistan poisto. Eihän sillä ollut kuin 80 peliä. Sony ei näköjään enää halua rahojani eli pitäköön tunkkinsa.

4. lokakuuta 2020

Kissako kielesi vei?

Vaiko laadukkaat kuvat?




 

Että dämmöistä tällä kertaa Maailman eläinten päivän kunniaksi. 

 

Suomessa on kissakriisi