Nyt on kaikki nauhalla olevat kisat katsottu, vhs-kasetteja ei kai enää ole piilossa missään. Vielä tällä viikolla löytyi yksi pahvilaatikko vaatehuoneesta.
Itävallan GP 1998
Oli tarkoitus laittaa tämä kisa roskiin mutta eihän tätä voikaan, niin paljon tapahtumia ja se DC:n kuuluisa nousu viimeiseltä sijalta toiseksi. Sateisen aika-ajon takia lähtöjärjestys oli erikoinen. DC:n lähtöruutu oli vasta 14:s ja DC joutui heti lähdössä väistämään eteensä sammunutta autoa. Remus-mutkassa (tietysti!) Mika Salo hajotti DC:n etusiiven ja DC tippui viimeiseksi. Mclaren oli vuonna 1998 niin ylivoimainen auto että DC onnistui lopulta ohittelemaan itsensä podiumille asti.
Miten voikin sama sijoitus samassa kisassa tuntua niin erilaiselta peräkkäisinä vuosina? Vuonna 1999 Remus-mutkassa tapahtui se surullisenkuuluisa DC-Häkä kolari. Silloin ei toinen sija paljoa lämmittänyt, kun McLaren-kuskit määrättiin "pakkosopuun".
Luxemburgin GP 1997
Luulin katsovani vuoden 1998 kisaa, kun kesken kisaa McLareneilla oli ylivoimainen kaksoisjohto. Mutta sitten tajusin että Williamseissa on vanha sinivalkoinen väri, joten eipä voinutkaan olla kyseessä vuosi 1998. Ja sattumoisin olin juuri lukenut vanhasta vihkostani ajatuksiani juuri tästä kisasta: McLarenit keskeyttivät johtoasemasta peräkkäisillä kierroksilla moottoririkkoon! Way to go Mersut kotikisassaan! Siinä sitä on saavutusta kerrakseen. Ei tullut vieläkään uran ensimmäistä voittoa Häkälle, Häkän syntymäpäivänä.
Belgian GP 2001
Kerta kiellon päälle. Luulin edellisen olleen se viimeinen mutta kaapista löytyi vielä yksi katsomaton kisa. En muistanut kisasta etukäteen mitään. Ja siksi olikin yllätys että tämä oli juuri se kisa jossa tapahtui Irvinen ja Burtin paha kolari, jonka jälkeen Irvine oli mukana kaivamassa Burtia pois rengaskasasta. Ja tämä jäikin näköjään Burtin viimeiseksi kisaksi formuloissa.
25. kesäkuuta 2015
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti