28. marraskuuta 2014

Peli: Resident Evil 5

Rakastan peliä Resident Evil 4. Se on mielestäni kenties paras peli koskaan. Olen pelannut sen läpi kymmeniä kertoja, ja aina se jaksaa viihdyttää minua. Jälleenpelaamisarvo vain on minulle henkilökohtaisesti huikea. Tiedän etten saisi tykätä RE4:stä, onhan se pyhäinhäväistystä Resident Evil-sarjalle.

Olen kai "arvostellut" RE5:n aikaisemminkin, mutta silloin en ollut itse pelannut peliä. En voi tosin väittää nytkään pelanneeni pelin läpi, sillä pelattiin kaksinpelillä ja minä olin vain se perässävedettävä heikko lenkki ja tavaroiden kantojuhta. Lähes koko pelin ajan aseenani oli pelkkä pistooli, eihän luuserin haltuun muuta pyssyä voi luottaa.

En voi mitään sille että alkumetreistä asti vihasin Resident Evil 5:tä. Mikään siinä ei viehätä tai viihdytä minua. Viholliset ovat yhtä paskaa, varsinkin pääpomot ovat kaikki ihan samanlaisia lonkerohirviöitä. Kaikki kentät, maisemat... en tykännyt. Liian kirkasta, liian aurinkoista. Liian keltaista, pthyi. Ja se juoni...

Ja sitten se tärkein kysymys: Miksi Jillistä tehtiin blondi? Mikä voi olla syynä pelihahmon hiustenvärin muutokseen? Eihän Jilliä tietysti tunnistaisi muutenkaan, olen purnannut hänen rumentamisestaan monta kertaa aikaisemminkin. Jos Jillin pitää olla jostain kumman syystä blondi, niin miksei sitten myös Chrisin? Leonin? Ja hui kauhistus, Clairen? Tehdään perkele kaikista rumempia ja blondimpia.


Seuraavaksi on vuorossa Resident Evil 6. Mitenhän karmea pettymys se on? En edes tiedä pelistä näin etukäteen juuri mitään.

Ei kommentteja: